Kako čuvati gume? Korisni savjeti za odlaganje sezonskih guma.

s felgom

Pozdrav,

Mnogi od vas vjerovatno koriste razne tipove guma, mijenjaju ih iz sezone u sezonu, skidaju ljetne i stavljaju zimske. Drugi ipak koriste tip gume za obje sezone i ne moraju svake godine odlagati po 4 gume i brinuti se za njih, sigurnost koju pruža guma posebno namijenjena za vremenske uvijete sezone u kojoj se voze, razlog su promjene i njihovog korištenja.
Ponukani brigom da naši korisnici, koji uistinu objavljuju mnogo vozila na Piku, pravilno smjeste svoje gume koje upravo demontiraju sa svojih vozila, željeli smo vam ilustrativno prikazati koji je to pravilan način, savjet za čuvanje guma, u nadi kako ne bi izgubile svoj oblik/formu.

Obzirom da slike često govore više od 1000 riječi, izvolite pogledati kako je to pravilno, a kako ne:

s felgom

prva bez felge

Nadamo se da smo vam ovim putem pomogli 🙂
Hvala na čitanju!
Pozdravlja vas Pik tim!

47 mišljenja za “Kako čuvati gume? Korisni savjeti za odlaganje sezonskih guma.

  1. Ne znam za ove gume koje vise na konopcu, ali ovo slaganje guma je potpuno pogresno, jednu zimu sam ostavio 4 gume naslagane jedna na drugu i sve 4 su se deformirale i postale potpuno neupotrebljive,postoje jeftina postolja za slaganje guma, pri cemu izmedju svake gume ostaje nekoliko cm prostora i gume se ne dodiruju

  2. Ne postoje gume zima – ljeto, bilo je pokusaja da se takva guma osmisli i mislim da ju je neko i proizveo, medjutim pokazale su se kao jako lose…ako si mislio na M+S (MUD + SNOW) tim gore…set ljetnih i set zimskih i bez brige si.

  3. Ljeto zima, stalno koriatim, tzv., to su M+S, i nemam problema, ali ako su dobre, ako im se sara izlizala, nista od toga. Zimske, u mom kraju imaju efekta mozda koji dan, ima puno snijega, ali se redovno cisti, tako da ne trebaju. Kad idem na vikendicu, sa dobrom sarom uzidjem normalno.Ali ako je zadnja vuca, nece nam pomoci ni sam mali Bog da chuchi u njima hehe, ni razne skracenice ,ni ostali derivati, zapadnes i slikas se.Name..vozio sam BMW star 3 godine, kosta oko 25.000 km, zapadnem na izlasku iz avlije, dok me moj komsija, sa Golf 2 od 1500 km, prosao kraj mene kao da je ljeto. Nisam imao hrabrosti pitati ga za pomoc, nego sam zvao vucnu sluzbu, platio 90 km, da me izvuki nekih 55 cm ..a sta ces, snijeg je neprijatelj automobila..
    A odlaganje guma, pa isto tako, odlagao sam ih svakako, nisam nikad imao problema, jer to je kratak period stojanja goma, ali svejedno, ako guma ne valja,nece valjati ni u spavacoj sobi da ih drzimo..

    • Drug moram te ispraviti, m+s znači blato+snijeg i to nije ljeto-zima guma nego samo zimska guma koja, ako se vozi cijelo ljeto iduću zimu može valjati samo za otpada jer previše otvrdne. A postoje i gume all season, koje se mogu voziti i ljeti i zimi ali nisu baš pohvaljene. Najbolje je imati dva para guma, i ljetne i zimske.

  4. Svakako da postoje gume koje su i za ljeto i za zimu, ali je pametnije koristiti jedne ljetne samo za ljeto, druge zimske samo za zimu.
    Mozes ti obuci jaknu i skafander ljeti i majicu kratkih rukava i sorc zimi ali je primjerenije da promjenis odjecu sa drugim godisnjim dobom

  5. Ja sam cuo da proizvode univerzalne kupace kostime,ljeto zima.Ljeti se u njima kupas a zimi skijas i odlicno su se pokazali kao i te univerzalne gume koje se ponasaju odlicno na -20 c i na +50c 🙂

  6. Gume ljeto zima naravno da postoje, s tim sto nisu dobre za ljeto kao ljetne niti za yimu kao zimske, to se isplati uzet samo ako se auto i ne vozi bas tako cesto i ne prelazi veca kilometraza.
    Zimska guma je mekana pa se ljeti lako trosi.
    dok je ljetna tvrdja pa nema dovoljno sare niti elasticnosti za snijega.

  7. Ako jedna kompanija kao sto je Bridgestone ili Goodyear u svom katalogu stave all-season tyre i u opisu kazu da je za sve vremenske uslove guma, kako se onda jedan korisnik pika nade pametan da tvrdi da ne postoje all-season gume. Te sto kupujete tipa sava i tigar all-season ( ili ljeto-zima ) gume pa vam se ne pokazu najbolje je jedna stvar. Isprobajte neke gume malo kvalitetnijih proizvodaca, nije dzaba bas tolika razlika u cijeni. pozz 🙂

    • Nemoj se ljutis, al iz ovoga se vidi da ne znas bas mnogo o gumama. 😉 Ne bih da te ljutim, ovo pisem cisto da drugi ne bi dobili pogresnu informaciju.

      All Season gume su obicno za terence, kojima i ljeti treba malo veća šara (zimska), tako da mogu proći i zimi, uz izuzetno lose performanse. Naime ljetne gume su po sastavu tvrđe, te u zimskim uslovima ne prijanjaju zapodlogu kao zimske. Ovo npr moze produziti zaustavno vrijeme kod kočenja za duplo na klizavim podlogama.

      Pogledaj malo ADAC-ove testove guma, sve ce ti se samo kasti. 😉

      Takodje, i ovdje ima dobrih komentara. Procitaj malo sta ljudi kazu za sastav gume, nije sve u sarama.

      Poz!

  8. Potpuno pravilno kao na slici cuvam zimske i ljetne gume bas na isti nacin stim sto jos pokrijem naljonom da imaju vlaznost i nijkad nisam imao problem da se guma deformise

  9. Gledajte. Evo čitam nekima se gume deformirale prilikom skladištenja. Guma mora biti izdušena na oko 1 bar cca a ne kao neki što duše skroz ili ostavljaju napumpane. Ostavite 1 bar jer guma prilikom zime se skuplja a ljeti se razvlaci!

    • Nije tacno da treba izduvati,nego naduvati vise za 0,5 bari. Npr. ako vam je standard za vase auto 2,0 bara,onda mora se doduvati do 2.5. To sam dobio email od öamtc, austrijski auto moto klub,posto sam njihov clan.I ja sam se iznenadio,ali tako je.

      • Vor dem Einlagern sollte man den Luftdruck an der Tankstelle um 0,5 bar gegenüber der Herstellervorgabe erhöhen. Denn auch wenn Reifen nicht benutzt werden, verlieren sie langsam an Druck.

        • Isto pise,kada se gume ne koriste ,gube polako zrak.To savjetuju austriski i njemacki auto klubovi,oni zajedno suradjuju i rade testove.Znaci uvijek treba doduvati!

  10. gume za sve sezone,ne mogu nikada zamijenit dva para ljetnih i zimskih guma,znam iz iskustva,a jedino ako imate quatro onda mozete i na samim felgama voziti hehh 😀

  11. ne treba jednu na drugu redat treba da ima…protok zraka oko 10 cm raspon izmedju guma..i bice sve ok…svaka cast sto mislitie..ali malo je lose objanjeno sa felgama treba malo odvojiti inace se gume deformisu….

  12. HVALA NA BRIZI, JA VEĆ 35.GODINA KORISTIM LJETI SAMO LJETNE GUME, ZIMI GUME M+S, TJ.ZIMSKE GUME NA DRUGIM FELNAMA I NEMAM PROBLEMA A KORISTIO SAM IH NA VIŠE VRSTA VOZILA S PREDNJOM I ZADNJOM VUČOM..GARAŽIRANE GUME DUVAM 0,5 ATM.VIŠE OD NOMINALNOG PRITISKA I DO DANAS NISAM IMAO NI JEDNU PRIMJEDBU.NEKAD JE TO 1975.GODINE OBJAVIO ,,SAM SVOJ MAJSTOR,, IZ ZAGREBA I OD TADA SE NIJE NIŠTA BITNO PROMIJENILO U VEZI BRIGE O GUMAMA.VELIKI POZDRAV SVIM VOZAČINA IZ DOBOJA.

  13. ja kad skinem ljetne gume sa njima se djeca igraju cijelo ljeto tako da su stalno u pogonu, a vjerujte sve duze traje sto se malo koristi nego kada leze tek onako bilo gdje kao neki bolesnik.
    a zimske gume ljeti stavim na zemlju i na njih slazem bale sijena. naravno sve je ovo samo sala, a sustina je u sljedecem, ako su gume kvalitetne, kako god ih odlozite bice ponovo dobre kad vam zatrebaju. tu nema nekog posebnog pravila

  14. Najposlije ljudi….kupite sebi set ovih, set onih, i mjenjate po potrebi. Kupite cak i povne po pijacama, kji dovezu ljudi iz inostranstva, i one znaju biti super dobre, narocito ako su od poznatihmarki proizvodjaca guma. Ja na svojoj letili, kad hocu da se vozak kao ludak, ostavim Pirelice, i kad rokne prvi snijeg, haos napravim hehe. Onda naravno na novom autu, nove gume, pa polako ko penzioner od kafane do kafane, a on pada bijeli se, najbolje je onih prvih 5 cm pa roknes u nalka hehe.Opa sad ce zima pa prvi snijeg, pa ciscenje kicma boli hehe.Ali neka..fiskulture malo hehe. A gume..ma ebo gume ba, stavi lance i nek zvone trapovi ko prpaorci hehe.

    • Poštovani diskutanti,
      U redu je da iznosimo svoja iskustva i mišljenja, ma kakva bila, ali nije u redu da tvrdimo ono što ne znamo… savjeti kolega sa Pik-a su napravljeni u dobroj namjeri, i u svemu su ok, to o pravilnom čuvanju guma nisu izmislili ljudi sa pika, nego su prenijeli savjete respektabilnih proizvođača guma – pogledajte stranice Continental, Michelin, Bridgestone, Pirelli… itd… i vidjećete da su savjeti ok…
      Dalje, tvrditi da ‘all season’ gume ne postoje je neozbiljno, prave ih svi veći proizvođači, i mogu se kupiti u BiH… Takođe, tvrditi da su ‘smeće’ takođe nema smisla, da je neki Michelin ili Continental proizvod smeće… kao kada bih ja tvrdio da je neki model Audi ili VW smeće… Druga je stvar što je bolje rješenje 2 seta guma, niko nije tvrdio suprotno, ali za nekoga ko vozi 90% u lokalu sa čistim ulicama i do brzina od 80km/h all season guma jest rješenje… I da, M+S guma nije all season guma, kao što ne znači ni da je zimska guma…
      Itd, itd… dakle, informišite se malo prije nego nečiju dobru namjeru napadate…
      Izvinjavam se ako sam nekoga uvrijedio, nije mi to bila namjera…

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *