Kako vršiti online kartično plaćanje, koje podatke ne davati drugima, te kako se zaštititi?

Online-placanje
Kupujete online (putem interneta), ili ste to željeli nekad učiniti, a da niste bili sigurni u zaštitu podataka tim putem? Zaštita je moguća, a potrebno je samo malo pažnje u korištenju internet servisa za naplatu. Jedan od takvih servisa je domaći PikPay, projekt lansiran iz PIK laboratorija, koji nudi mogućnost vršenja plaćanja putem Vaše kreditne ili debitne kartice.

Na šta trebamo paziti imajući vlastitu kreditnu/debitnu karticu?

1. Podatke s kartice ne smijete davati drugim licima/osobama. Uposlenici banke, prodavači na prodajnim mjestima, ili korisnici na Piku nikada neće trebati Vaše podatke s kartice, zato ih nikada ne navodite, čak i ako se to traži od Vas. Kartice služe za direktnu komunikaciju sa posebno automatiziranim serverima koji komunikaciju vrše u sigurnosnim okruženjima, te se sva komunikacija odvija kompjuterski, bez potrebe angažovanja osoba. Glavni podaci Vaše kartice su 16 cifara s prednje strane, te 3(4) cifre koje se pretežno nalaze sa zadnje strane kartice, što je dovoljno za izvršenje uplate.
back

2. Stranica na kojoj vršite direktno plaćanje karticom mora da bude pod posebnim sigurnosnim protokolom, tačno nazvanim https, odnosno (eng. Hypertext Transfer Protocol Secure) protokolom za sigurnu komunikaciju između kompjuterskih mreža. Tako možete da primijetite da je stranica PikPay-a dostupna u takvom okruženju, što pokazuje zelena boja teksta https, koja se nalazi u prefiksu domene.
pikpay_https

3. Unos podataka vršiti isključivo sa vlastitog, kućnog računara, a ukoliko ste u mogućnosti koristite i virtuelnu tastaturu, koja je sastavni dio svakog operativnog sistema, te mnogih antivirusnih programa.tastatura

Nadamo se da smo u prethodna 3 koraka pojasnili kako se zaštititi pri online plaćanju, te da ćete kao najbitniju informaciju upamtiti to da drugim licima/osobama ne smijete davati podatke s Vaše kartice.

Ukoliko se desi da neko dođe u posjed Vaših podataka, uvijek možete kontaktirati banku kod koje je kartica izdana, te dozvoliti njeno blokiranje nakon autorizacije.

11 mišljenja za “Kako vršiti online kartično plaćanje, koje podatke ne davati drugima, te kako se zaštititi?

  1. Mene zanima kad ćete početi zahtijevati od članova da plaćaju, odnosno primaju uplate na ovaj način. Naravno, ne možete to zahtijevati u svim kategorijama, ali u mnogim kategorijama biste trebali početi s tim što prije. Ovo dogovaranje oko načina plaćanja je u mnogim slučajevima zamorno. U stvari, vrlo je jednostavno dogovoriti se da se nešto plati ovako ili onako, ali kad se desi da prodavač izričito zahtijeva da se uplata izvrši u banci, unaprijed, to je kao prvo teži način (ili bar način koji oduzima vrijeme), a kao drugo – vrlo je nesigurno.

  2. trebali bi ste otvoriti i opciju INVESTIGATION (istraga) za prevare i takodjer uvesti slogan i certifikat kao sto je E-bay money back guaratee ali naravno da korisnici moraju imati registrovane kartice i da na taj nacin osigurate vase korisnike kada kupuju nesto u iznosima koje nije lako zanemariti kao npr 20 KM i vise kao npr da pri klikom na placanje oduzmete iznos koji prodavac zahtjeva ali da vi zadrzite taj novac i dok prodavac vama ne dostavi dokaz o uspjesno poslanoj posiljci da tek onda proslijedite prodavacu novac i da garantirate otvaranje istrage za prevare i da vracate novac ali samo korisnicima sa registrovanom karticom time bi ste imali njegove podatke i lako mogli porkenuti istragu ili tuzbu protiv prodavaca i traziti odstetu tako da vise nebi lako smjeli da varaju 😉 nadam se da cete usvojiti ovaj prijedlog 😉 HVALA!!!

    • Nema potrebe za tim, Bosna je premala, imaju brze pošte i sve se može odraditi regularno i bez prevara. Druga je stvar kad Bošnjo pošalje iPhone 5S autobusom ili onaj lik nedavno što je sarajliji poslao preko prijatelja a sarajlija, hvala ti Bože, ne bi bio sarajlija da nije pokvaren do srži, poslao mu lažnu uplatnicu i ode 900 maraka.
      Da je radio brzom poštom to se ne bi desilo, ali gdje ćeš izgubiti 12 KM…..kad je bolje 900.

  3. ma ko bi nasem svijetu stao u kraj nek nam je bog na pomoci kakvi smo odnosno na sta smo sve spremni cast izuetcima naravno i nadam se da ce jedino postenje nadvladati nad svima nama srdacan pozzz

  4. Ovdje očito nedostaje ” TREĆI” kao sigurna kupoprodaja. Naime, dobro bi bilo uspostaviti sustav kao kod EBAY. “TREĆI” bi imao mogućnost korekcije kupoprodaje ako se služi ne podobštinama bilo prodavač, bilo kupac. A, ne podobština ima.

  5. zamjerka za mobilnu verziju PIK, tj za iOS iPhone, koja je sve gora i gora, cak sam je izbrisao i koristim ovu desktop preko google-a, jer mobilna je uzas u najmanju ruku, a najveci propust u mobilnoj verziji je nemogucnost provjere dojma tj povjerenja u osobe sa kojom pregovarate, a to je upravo NAJVAZNIJA stavka na svim internet trgovinama, pisao sam ja o ovome i prije godinu i vise dana, al redovno odgovor isti…. strpite se, radimo na tome …. ali, nista

    • Nije samo za iOS, i za Windows phone im ne valja aplikacija, i ja preko browsera ulazim, nemam problema preko browsera, pa mi aplikacija i ne treba

  6. Trenutno kupujem joystick i bojim se da ga neću dobiti platio sam unapred.
    prodavač ima max. povjerenja al nevjerujem BH Pošti zato što će iz Kine proći korz bezborj drugi pošta dok dođe.u našu.

  7. Budi te ljubazni i popravite aplikaciju IOS,mnoge stvari ne dostaju,komentari se ne vide,dojmovi itd itd,svaki put kada izadjem Iz aplikacije moram se ponovo prijaviti bez obzira opcija zapamti.Hvala L.P super ste.

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *