Zlatna pravila za Vašu sigurnost na OLX.ba

Blog-slika---zlatna-pravila

Poštovani korisnici,

sa željom da doprinesemo Vašem pozitivnom iskustvu pri korištenju OLX.ba, nastojimo da s vremena na vrijeme napišemo bitne članke sa korisnim savjetima. Ipak, primjećujemo da oni nerijetko izmaknu Vašem pregledu, pa ćemo nastojati unutar ovog članka, pored Vašeg obaveznog čitanja savjeta na olx.ba/sigurnost, da ukažemo na važne pojedinosti.

Komunicirajte samo putem OLX-a

Komunikaciju nemojte vršiti e-mailom, telefonski i drugim eksternim načinima komunikacije, te je obavljajte samo putem OLX privatnih poruka, jer ste na taj način najviše zaštićeni, naročito u slučaju prevare, kada nadležnim državnim organima možemo isporučiti podatke. Također, imate jasan uvid u komunikaciju odmah unutar profila, te možete ostaviti negativan dojam.

Provjerite verifikaciju i medalje korisnika

Kako smo to i ranije naglasili, stepen verifikacije korisnika i broj medalja na profilu govori mnogo o pouzdanosti korisnika. Izbjegavajte trgovati sa korisnicima koji nisu verifikovali broj telefona, a pogotovo izbjegnite komunikaciju putem eksternih načina komunikacije (e-mail, SMS, Viber) ukoliko na OLX-u taj korisnik nije verifikovao barem broj telefona. Razlog je jednostavan, korisnik koji nije potvrdio svoj broj telefona nije korisnik sa pouzdanim statusom i treba izbjeći pregovore jer ne znate ko stoji iza tog profila.

Cijena artikla treba biti realna

Cijena predstavlja glavni parametar u odabiru željenog artikla, s toga Vas često privuku niže cijene, koje mogu  biti i pokazatelj nepouzdanog prodavača, koji žele pridobiti Vašu pažnju i privoljeti Vas da izvršite uplatu unaprijed kako biste osigurali artikal.

Način plaćanja

Što je iznos koji trebate uplatiti veći, to se manje odlučujte za avansnu uplatu putem banke, sredstava internet plaćanja, a pogotovo Western Union,MoneyGram i sličnih sistema plaćanja. Navedeni servisi jesu pouzdani i kvalitetni i Vaša uplata će biti uspješna, ali je pitanje da li ćete sigurno dobiti protuuslugu ili artikal koji ste platili.  Internet prevare se dešavaju upravo zbog toga što se korisnici bez mnogo provjera odlučuju uplatu novca vršiti bez poznavanja prodavača. Prevaranti se znaju često koristiti i metodama pravljenja fiktivnih ugovora gdje se predstavljaju kao strana kompanija, pri čemu nude prodaju artikala, pretežno automobila, po pristupačnim cijenama, uz Vašu uplatu unaprijed. Vi dobro razmislite da li ćete pristati na to. Poštenih prodavača uvijek ima, ali mi ukazujemo na postojanje onih kojim nije mjesto u online poslovanju.

Fotografije

Fotografije artikla će pokazati mnogo. Pogledajte okolinu u kojoj je uslikan artikal, provjerite da li je fotografija preuzeta sa druge internet lokacije ili je autentična, ukoliko je korisnik napisao da je takva. Ukoliko se radi o autentičnoj slici koju je korisnik uslikao, takve vjerovatno nećete pronaći na internetu, a ukoliko ne pronađete, budite slobodni da zaobiđete tog korisnika. OVDJE možete dodati sliku ili URL artikla, te ga pronaći na drugim internet lokacijama, ako je on na istim pronađen.

Nadamo se da će navedena zlatna pravila biti podijeljena među svim korisnicima, te da ćete imati veći oprez pri trgovini. Sjajan pokazatelj je i taj da se na OLX-u dnevno uspješno obavi više od 1000 uspješnih transakcija.

65 mišljenja za “Zlatna pravila za Vašu sigurnost na OLX.ba

  1. Nevezano za temu… bilo bi dobro da se uvede nadopuna SMS kredita u iznosima od 5 i 10 KM… jer dosadi mi više slati hrpu poruka i stalno unositi kodove da nadopunim kredit, ovako od jednom pošaljem 5 KM ili 10KM i miran sam.
    Molim povratnu informaciju?

    • Hvala Vam na prijedlogu. Trenutno je moguće izvršiti kupovinu pikredit vaučera na trafikama širom BiH, Petrol benzinskim pumpama, poslovnicama BH Pošte i Bingo TC-a, u vrijednosti 5 KM, 10 KM i 20 KM. Lijep pozdrav.

    • a sta kada narucite patike i oni vam donesu skroz druge i VI IM PLATITE UZ NJiHOVU pricu kako ce oni poslati one koje smo trazili i sada kada ih zovem ne zele da se jave ili se prave i govore kako oni nisi ti vec koje trazimo vec navodno neki stan ili bla bla bla… kako da vratim svoje strto sam platio ili nek mi da slicne ili bilo kako samo nek bude fer i korektno

  2. Dobar dan poštovani Denis, vezano za ova pravila gore kao što ste naveli o ” zlatnim pravilima sigurnosti ” na olx.ba. Vjerovatno vam je poznata situacija da je nekada prodavač iznevjerio kupca te da je prevario kupca i nije mu poslao željeni artikal uopće dok je recimo kupac uplatio iznos na bankovski račun. Poznato vam je sigurno i to kako recimo ima i ne verifikovanih korisnika ali samo mi recite zašto jednostavno pik ne stane na tu stranu u sigurnost poštenih korisnika i jednostavno ne zabrani objavljivati artikal za prodaju ako mu nije sve 100 % verifikovano pa čak i adresa. Pozdrav

        • Takvi podaci mogu služiti pri provjeri profila prije realizacije kupoprodajte, te nakon realizacije, ukoliko ste prevareni. Potrebno je da znate da je verifikacija broja telefona standardni i prvenstveni metod identifikacije jedinstvenosti profila, online korisničkih računa, kada imate priliku komunicirati sa nepoznatim korisnicima. Verifikovati broj znači unijeti kod koji dospije na navedeni broj telefona, što dokazuje da je taj broj bio u nečijem posjedu, te da ta osoba postoji, odnosno da ne razgovarate sa lažnim profilom.

          • molim vas kako mogu prijaviti prevaru od navodno stopsto provjerenog prodavaca koji me prevario i u roku od 5 dana jadnostavno nestao sa stranice a zapisao sam njegov id i naziv

    • Postovanje…prije svega da vas pohvalim i svaka cast pa vas imamo….uz vas se u ovoj drzavi moze i zaraditi koji dinar….jedino imam pitanje i malu zamjerku sto sam sa svog pik profila slao prituzbe na neke artikle (nepostojece, duple artikle,nepostojece artikle) a nikad ni odgovora ni pik kredita…malo ste mi odsutni u zadnje vrijeme 🙂

  3. Ima li sansa da ugasim profil i da ga po potrebi upalim a da mi se neizbrisu artikli postavljeni…..ili na neki nacin da ugasim sve artikle da nisu objavljeni na piku dok sam ja na putu

  4. “Ukoliko se radi o autentičnoj slici koju je korisnik uslikao, takve vjerovatno nećete pronaći na internetu, a ukoliko je pronađete, budite slobodni da zaobiđete tog korisnika.”

    Rekao bih da je evidentna greska u recenici. Vjerovatno samo jedno slovo – “ukoliko NE pronadjete” bi trebalo biti “ukoliko JE pronadjete”, zar ne?

  5. Imam problem ne mogu se ulogujem, a kad udjem na svoj atrikl pise da sam bio online! Zato vas molim ako nije problem do stranice da blokirate profil jer neko koristi drugi! Hvala

  6. Pokušala sam da se registrujem. Prvi put je registracija prošla, ali kod prijave stoji da je pogrešna pik šifra ili mail adresa.
    Šta je problem ???

  7. prije 10 dana sam poslao pitanje u vezi kupovine preko PIK,a ,,niko mi nije odgovorio????
    da li radite dostavu težih predmeta (kao što je motor za veš mašinu) boli vas uho za nas i naša pitanja pozz

    • Molimo Vas da upite takve prirode postavljate putem kontakt forme na stranici. Dostavljanje artikala iznad 10kg i veličine iznad jednog kubnog metra trenutno nije moguće.
      Ispričavamo se na zakašnjelom odgovoru.

  8. Zanima me šta uraditi u sljedećoj situaciji:
    kupite artikal, na slici je nov i sa etiketom, veličina S. Platite cijenu i preporučenu poštu. Nakon 10 dana vam stigne poderan, uništen artikal, veličine M, bez etikete naravno. Dakle, definitivno nije nov, nema etiketu, poslano je puno kasnije nego je trebalo biti… A korisnik od kojeg ste kupili artikal nije “izabrao” vas kao kupca, tako da ne možete ostaviti negativan dojam. 🙁
    Mislim da biste trebali uvesti opciju da se dojam mora moći ostaviti, a ne da vas mora izabrati onj ko vas je namjerno zeznuo. Molim Pik za savjet. LP

    • Savjetujemo Vam da pošaljete ponudu za kupovinu artikla, koju Vam kupac treba prihvatiti prije realizacije transakcije. Na taj način ćete biti više zaštićeni. Ispričavamo se zbog zakašnjelog odgovora.

  9. Uradio sam zamjenu stege za cirkular sa korisnikom čiji je profila ******* i isti nije ispoštovao dogovor poslao mi je neispravan cirkular što se da primijetiti na fotografijama da je goreo.To je bio njegov predlog za zamjenu međutim sad bježi tvrdi da treba da se to riješi na neki način ali nikako da to riješi.Želio bih znati na koji način pik mi savjetuje da riješim to pošto je moja adresa verifikovana i do sad nisam imao nikakvih problema ali sad imam problem koji ne znam kako da riješim.Profil prevaranta je registrovan na području zapadne hercegovine,Posušje

  10. Poštovani,

    Kada se odradi prijava prodavca da nije ispoštovao dogovor i sada izbjegava svaki vid komunikacije, Šta uraditi, nakon prijave stoji da ce se razmotriti ali nekoliko dana ništa. Smatram da su kupci na ovaj nači nezaštićeni. Kao što je jedan korisnik i pisao, nemoguće ostaviti negativan dojam jer prodavac odbija prodaju, ukoliko ostaviš javno pitanje korisnik briše negativne komentare gdje drugi korisnici ne mogu da vide o kakvom prodavcu je riječ i nastavlja sa svojim malverzacijama.

  11. Poštovani,

    preko vas sam kupio auto u Srpcu i tom prilikom sam žestoko prevaren. Falsifikovana servisna knjižica, nema airbagova, i t.d, a ko zna šta još… Čist kriminal. Prije nego sam uspio da reagujem prodavac je obrisao artikal tako da nema nikakvog traga. Takođe on nije odobrio komunikaciju preko OLX-a. Šta učiniti?

    • Molimo Vas da se obratite nadležnim organima, odnosno policiji, od koje bismo trebali dobiti službeni zahtjev za isporuku podataka o profilu, te ćemo na isti odgovoriti u rekordnom roku.
      Kada je u pitanju odgovornost korisnika i njegovo buduće korištenja OLX-a, molimo Vas da nam se obratite putem kontakt forme opisom slučaja koji Vam se dogodio, kako bismo razmotrili kako možemo da reagujemo.

  12. Molim Vas, na koji način da spriječim da bilo šta da pokušam da otvorim na Vašoj stranici, otvaraju mi se neke bezvezne reklame i nemogu iz prve da uđem što sam htio da otvorim! Hvala!
    Inače ste najbolji, preko Vas sam uspio riješiti dosta stvari u životu! Pozz

    • Molimo Vas da nam navedete, ukoliko i dalje imate takve probleme, screenshot problema, te ga pošaljete putem kontakt forme na stranici. Veoma nam je drago zbog takvog iskustva. Upravo zbog takvih stvari i postojimo.

  13. POZZ
    NI KRIV NI DUZAN BRUTALNO SAM IZVRIJEDJAN !
    PRODAVAO JE RADIO ;ZA 50 KM, PITAO SAM :DA LI MOZE ZA 30
    a on mi je poceo psovati sve po spisklu.
    Kako da tu osobu sprijecim da psuje i da me uznemirava?Sigurno je i drugima to radio!
    unaprijed hvala

  14. Pozdrav. Jedna osoba je saznala pasvord moga profila, ulogovao se i sada koristi moj profil, a koristim ga i ja naravno. Promijenio sam pasvord, medjutim vidim da ta osoba opet moze da koristi moj profil, vidim u porukama da koristi, pa ako postoji ikakva mogucnost da se to rijesi, bio bih zahvalan ? Lijep pozdrav.

  15. Brisanje Pik profila je izgleda nemoguća misija. Malo je bezveze što nemate tu opciju u svojim postavkama. Nije isto obrisati samo artikl i dalje ostaje pik profil sa svim mojim ličnim podatcima. Mislim pitanje je kako da obrišem Pik račun ??? Nije OK da to ne mogu…

  16. Mozeteli mi pomoci,imao sam pik. profil koji je uredno radio.Prije dva-tri dana kada se hocu prijaviti na svoj pik.profil pise sljedece “Pogrešno OLX ime, email ili password, pokušajte ponovo”.Sta da uradim,molim vas da mi pomognete?
    Unaprijed zahvalan vas korisnik.

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *