Top
Vrijeme je za nove gume? - OLX blog
fade
7776
post-template-default,single,single-post,postid-7776,single-format-standard,eltd-core-1.2.1,flow-ver-1.7,,eltd-smooth-page-transitions,ajax,eltd-grid-1300,eltd-blog-installed,page-template-blog-standard,eltd-header-vertical,eltd-sticky-header-on-scroll-up,eltd-default-mobile-header,eltd-sticky-up-mobile-header,eltd-dropdown-default,wpb-js-composer js-comp-ver-6.4.2,vc_responsive

Vrijeme je za nove gume?

Dolaskom ljepšeg vremena svi se polako pripremamo za ljeto, zato ne čudi činjenica da su i našem limenom ljubimcu potrebne nove “ljetne cipelice”. Koliko su gume bitne i tražene pokazuje podatak da se na OLX.ba svakih 45 sekundi desi pretraga ovog pojma.

Međutim, kada dođe vrijeme za kupovinu, postavlja se pitanje koja vrsta gume je bolja? Koji brand odabrati? Da li da ostavimo stare i samo ih izbalansiramo ukoliko nisu puno prešle, ili da kupimo nove?

Odgovor je zapravo poprilično jednostavan – najbolja guma je NOVA guma.

Naravno, to ne znači da nove gume trebamo kupovati 2 puta godišnje, stoga osim savjeta kako odabrati nove gume u ovom članku pročitajte i nekoliko korisnih savjeta kada je skladištenje guma u pitanju, na šta treba obratiti pažnju ukoliko se ipak odlučite na kupovinu polovnih guma te nekoliko zanimljivosti o gumama na OLX.ba.

U 2020. godini ovaj pojam imao je značaj broj pretraživanja – čak 704.300 i 59.000 ulistanih oglasa.

Odabir novih guma 

Opet je došlo ono vrijeme u godini kada sa svoje “To Do” liste želite skinuti kupovinu i zamjenu guma? Znamo da izbor ljetnih guma nije težak ukoliko kupac zna šta želi i kada je svjestan prednosti i mana najzastupljenijih tipova i brandova guma. Međutim, šta je s onim drugima, koji baš i ne znaju šta žele? Ili sa onima koji bi radije uštedili nešto novca i ostavili po strani za ljetovanje?

Ako vozilom u sezoni prelazite više od 30.000 km i većinu vremena provodite na autocesti, izabrat ćete gumu koja ima bolje prijanjanje, kraći zaustavni put i manju razinu buke. Ako ipak većinu vremena provodite u gradskoj vožnji izabrat ćete gumu koja više štedi gorivo i slabije se troši. U oba slučaja treba imati na umu da bez obzira na to koliko veliki ili mali auto posjedujete, koliko KS ili Kw posjeduje, kakav pogon ima, ne zaboravite da kompletno vozilo ima kontakt s cestom na površini veličine dlana po točku, i da je to jedina kontaktna površina između vozila i ceste. Na toj površini morate krenuti i sigurno zaustaviti vozilo.

Za vas smo izdvojili aktuelnu ponudu ljetnih guma na OLX.ba koje možete pogledati klikom OVDJE.

Kupovina polovnih guma – isplati li se i kako prepoznati dobre?

Na OLX.ba trenutno je moguće pronaći više od 38 000 guma, a od toga na ljetne otpada 43%.

Najviše je ulistanih polovnih guma proizvedenih 2019. godine, sa prosječnom cijenom od 102 KM.

Ukoliko se i vi odlučite na kupovinu polovnih guma, u nastavku pročitajte nekoliko stvari na koje je potrebno obratiti pažnju:

  1. Oštećenja – Kao prvi korak, provjerite da li na spoljašnjim i unutrašnjim površinama ima nekih oštećenja. Ako vidite posjekotine i izbočine, budite oprezni. Ako je ovih posjekotina i izbočina previše ili se pojavljuju na čestim mjestima, to pokazuje da guma uopšte nije spremna za prodaju.
  2. Dubina šare – Dubina šare je vertikalno mjerenje od vrha gume do dna najdublje šare. Zakon nalaže da minimalna dubina šare bude 4 mm.
  3. Razdvajanje od čeličnih pojaseva – Dok kupujete polovnu automobilsku gumu, vodite računa da li se na površini bočnog zida i gazećeg sloja vidi pukotina ili bilo koje druge nepravilnosti. Ove neravnine nastaju kada se guma odlijepi od čeličnih pojaseva u automobilu. Ove nepravilnosti možete osjetiti ako rukom pređete preko površine gume. Pravilo je da što više nepravilnosti osjećate, veća je mogućnost da se guma istroši. Ako je glatka i ne nađete nikakve izbočine, kupite slobodno gumu.
  4. Linearna oštećenja – Linearna oštećenja uobičajena i manje vidljiva u poređenju sa drugim vrstama oštećenja. Da biste prepoznali linearno oštećenje, potražite traku habanja oko bočnog zida, ako se ova traka čini mekanom ili ako je na njoj puno gumene prašine, to ukazuje na linearno oštećenje.
  5. Pucanja/rupe – Drugi aspekt koji bi trebalo da potražite su rupe. Većina ljudi ima tendenciju da traži samo rupe na spoljnoj strani. Ali da biste dobili dobru gumu, također morate pogledati iznutra i spolja kako biste vidjeli da li je bilo popravki rupa. Generalno, pravilna popravka gume je kada guma ima zakrpu i na unutrašnjoj strani. Ako vidite gumene zaptivače, to znači da rupe nisu popravljene u potpunosti i uvijek postoji mogućnost da se guma probuši na istom mjestu. Izbjegavajte ovakve gume jer nisu sigurne za vožnju.
  6. Stare gume – Guma počinje da se raspada iznutra. Dakle, prvo provjerite unutrašnju stranu guma. Ako vidite znakove trošenja, to znači da je guma stara ili je u procesu starenja. Vodič kroz oznake na gumama možete pronaći ovdje i saznati koliko je zapravo stara guma koju želite da kupite.

Jeftine gume – da ili ne?

Jeftine ljetne auto gume ili “on budget”, proizvođača kao što su Tigar, Sava ili Matador, odlična su opcija pod uslovom da su tip vozila i stil vaše vožnje odgovarajući. Sve povoljne auto gume, odnosno nižeg cjenovnog ranga koriste starije tehnologije proizvodnje koje su ipak dokazano uspješne i zato jeftine/jeftinije auto gume nisu nužno kvalitativno lošije od guma iz srednje klase, ili se radi o razlici samo u nijansama. Ukoliko vozite uglavnom po gradu, imate gradski automobil i relaksiran stil vožnje, povoljne ljetne gume su sasvim dobro rješenje.

Sa druge strane, auto gume iz srednje klase, kao što su modeli koje proizvode brendovi Kleber, Hankook ili BF Goodrich, dobijene su korištenjem najnovijih tehnologija, jer je konkurencija u toj klasi veoma oštra. Uglavnom se isplati dati oko 30 KM više po gumi za auto gume iz srednje klase, pogotovo ako je riječ o gumi koja je dobro ocijenjena na testovima. Također, ako vozilo prelazi više od 2500 kilometara mjesečno, ne preporučuju se gume iz niže klase, jer one nisu predviđene za tako intenzivno korištenje.

Kada je riječ o zastupljenosti brandova guma na OLX.ba, situacija je sljedeća:

Kada je najbolje vrijeme za postavljanje ljetnih guma?

Kada temperatura tokom većeg dijela dana prelazi 7°C, moguće je preći na ljetne gume. Međutim, iako su dnevne tremperature visoke već u martu, ne treba zaboraviti na zakonski aspekt jer je obavezno korištenje zimskih guma predviđeno sve do 15. aprila. Ako se postavljanje ljetnih guma obavi previše rano, ljetne gume će loše prijanjati na putu, a iznenadni snijeg može učiniti vašu vožnju veoma rizičnom. Sa druge strane, ako se postavljanje ljetnih guma obavi kasno, zimske gume će se ubrzano trošiti i potrošnja goriva će biti veća nego ako ste na vrijeme obavili prelazak na ljetne gume. Naša preporuka je da zbog velikih gužvi na vrijeme zakažete termin u servisu i vaše gume zamijenite već sa 15.aprilom, odnosno kada je to zapravo zakonski moguće.

Šta znači oznaka na gumi koja prikazuje kišni oblak i pored njega kategoriju od A do F?

Kao što vjerovatno pretpostavljate, to je oznaka koja pokazuje kojoj kategoriji guma pripada kada je u pitanju prijanjanje gume uz put u uslovima mokre ceste. To je jedna od karakteristika koja mora da bude deklarisana na gumama koje se prodaju u EU, pa tako i na našem tržištu. Sve gume koje se prodaju u EU moraju da prođu test kočenja pri brzini od 80 km/h na vrlo mokroj cesti, a dužina zaustavnog puta određuje kako će guma biti kategorisana. Gume sa ocjenom A zaustaviće vozilo poslije manje od 28 metara, sa oznakom B poslije 31 metra, sa oznakom C poslije 35 metara, sa oznakom E poslije 40 metara i sa oznakom F poslije 46 metara. Interesantno je da se kategorije D i G ne koriste, iako su često odštampane na naljepnici. Ako guma posjeduje relativno lošu ocjenu za prijanjanje na mokroj cesti to ne znači nužno da je guma manje kvalitetna, jer adaptacija gume na kišne uslove smanjuje vrijednost druge dvije najvažnije karakteristike gume – njeno trajanje i otpor kotrljanja.

Koliko je važno obratiti pažnju na kategoriju ekonomičnosti gume, koja je odštampana na naljepnici?

Simbol koji prikazuje gumu pored točilice za gorivo označava efikasnost gume, odnosno otpor kotrljanja. Što je otpor kotrljanja manji, motor troši manje snage kako bi pokretao automobil, pa tako manji otpor kotrljanja vodi manjoj potrošnji. Gume sa A kategorijom teoretski smanjuju potrošnju do 10% u odnosu na prosječne gume, mada je u praksi ta ušteda oko 3%. Ušteda od 3% može djelovati beznačajno, ali ako naprimjer godišnje potrošite 3000 KM na gorivo, ušteda od cca 90 KM godišnje donijeće vam uštedu od 270 KM poslije tri godine, odnosno pokriće preko 50% cijene novih guma iz srednje klase kada dođe vrijeme za zamjenu. Ljetne gume sa simetričnom šarom su najekonomičnije i te gume najčešće nose oznaku ECO. Kao i u slučaju oznake koja pokazuje adaptiranost na uslove vlažne ceste, ako guma nema A ili B kategoriju to ne znači da nije kvalitetna, budući da mnogi vozači žele da njihove gume imaju veći rolling resistance kako bi bolje prijanjale i omogućavale oštriju vožnju.

Nakon što smo saznali koja je guma savršena za naše potrebe, te odabrali i kupili nove ljetne gume, stare zimske gume trebamo odložiti i pripremiti za sljedeću zimsku sezonu.

Kako pripremiti zimske gume za sigurnu vožnju sljedeće sezone?

Glavni kriterij o kojem ovisi skladištenje tvojih auto guma je spremaš li gume s felgama ili bez njih.

  1.  Obilježite pozicije – Prva stvar koju je potrebno napraviti je obilježiti pozicije na kojima su se nalazile gume. To se radi kako bi prilikom ponovnog postavljanja mogli zamijeniti stražnje i prednje gume. Prednje gume se brže i više troše i zato ih je potrebno rotirati kako bi uvijek imali podjednako kvalitetne performanse.
  2. Operite gume – Gumu je prije skladištenja izrazito važno dobro i temeljito oprati. Ako gume spremate bez felgi, poželjno ih je oprati dok se još nalaze na vašem automobilu. Na taj ćete način spriječiti nepotrebno kvašenje unutrašnjosti gume. Ako gume spremate zajedno s felgama, onda ih možete oprati i kada ih skinete s automobila. Važno je da to obavište dovoljno temeljito. Uklonite i najmanje kamenčiće kao i strana tijela koja se nalaze u žljebovima guma. a potom ih dobro osušite kako bi spriječili koroziju. Nakon pranja nemojte zaboraviti vratiti oznake pozicija.
  3. Pregledajte gume – Dobro pregledajte gume. Prođite rukom kroz cijeli obujam gume, kako s vanjske, tako i s unutrašnje strane. Provjerite da nema vidljivih oštećenja. Ako ih pronađete, važno je odmah krenuti u sanaciju. Detaljan pregled u konačnici vam može spasiti život.
  4. Skladištenje s felgama – Samo skladištenje najviše ovisi o spremanju s felgama ili bez njih. Ako gume sprematw zajedno s felgama onda se one slažu vodoravno jedna na drugu. Prvu gumu položite na pod i nakon toga na nju stavljajte ostale. Poželjno je između svake gume postaviti i novinski papir za dodatnu zaštitu. Drugi način skladištenja gume s felgama je vješanje na zid. To je dopušteno samo kod onih guma s felgama. Nemojte ih stavljati horizontalno jer će se pod težinom felgi deformirati i postati neupotrebljive.
  5. Skladištenje bez felgi – Ako gume spremate bez felgi jedini ispravan način skladištenja je horizontalno jedna do druge. Na taj ćete način pronaći gume i u prodavnici tako da možete biti sigurni u ispravnost. Gume lagano razmaknite jedne od drugih i to je to. Poželjno je jednom mjesečno lagano zarotirati gume kako pritisak ne bi uvijek bio na istom mjestu.
  6. Suhi i tamni prostor – Kako god da ih skladištite, važno je da to bude u suhom i tamnom prostoru, bez vlage i sunčevih zraka koje uništavaju gumu. Temperatura svakako mora biti ispod 35°C, a idealno bi bilo kada bi to bio hladni prostor s prirodnom ventilacijom.
  7. Pazite na hemikalije – U prostoriji koju ste izabrali za skladištenje guma nemojte pohranjivati kemikalije poput benzina, ulja ili sredstava za čišćenje jer i njihovo isparavanje može oštetiti gume.

Nakon što smo odradili sve predradnje potrebne za adekvatno čuvanje guma, potrebno je još provjeriti DOT oznaku, koja ukazuje na starost gume, odnosno na potrebu zamjene gume ako je guma prešla dozvoljenu granicu od 5 godina. Uz pregled DOT oznake svakako je potrebno zapisati i broj pređenih kilometara kompleta guma tokom sezone. Naime, rok trajnosti dobro čuvane gume je ukupno pređenih 35 000 do 50 000 km, ovisno o režimu vožnje, bilo da je riječ o autocesti ili gradskoj vožnji.

Prateći savjete iznad možete uticati na životni vijek gume. S obzirom na znatan trošak koji iziskuje kupovina novih auto guma, puno je isplativije odvojiti jedan dan za dobro i temeljito skladištenje vaših guma nego posezati duboko u džep.

Ukoliko vam se to i dalje čini “komplikovano” mnogi autoservisi u svojoj ponudi osim same izmjene guma nude i uslugu skladištenja guma, popularno nazvanu „Hotel za gume“.

Šta god odabrali, neka vam sigurnost bude uvijek na prvom mjestu, a ovi savjeti pomognu pri ispravnom odabiru guma za vašeg limenog ljubimca.

Vaš OLX.ba – Svijet Kupoprodaje!

 

Anesa
3 0 komentara
  • nuh

    .. samo da li je sada od 1.4. predviđen prijelaz na ljetne gume, ne više od 15.4. ?

    3 Aprila, 2021 at 16:55 Komentariši
  • Merry

    Kome i kako da prijavim korisnika?

    11 Aprila, 2021 at 18:47 Komentariši
    • Anesa | OLX.ba

      Pozdrav,

      Prijavu možete izvršiti putem e-maila na pomoc@olx.ba.

      12 Aprila, 2021 at 09:04 Komentariši

Objavite komentar