Da li zagrijavati motor automobila prije kretanja?

mraz_snijeg_automobili

Skoro svi znaju za pravilo da je zimi motor potrebno “zagrijati” barem deset minuta pred polazak. Neki osporavaju, tvrdeći da je u pitanju navika iz vremena starih automobila, a nekima je i dalje prva jutarnja aktivnost desetominutno sjedenje u automobilu koji radi na leru. Ko je u pravu?

Glavni argumenti onih koji tvrde da je zagrijavanje motora suvišno su da se time nepotrebno troši gorivo, povećava zagađenje (studija iz 2009. pokazala je da rad automobilskih motora na leru proizvodi 1,6% ukupne emisije gasova odgovornih za globalno zagrijavanje) i da automobili sa direktnim ubrizgavanjem jednostavno ne treba da budu zagrijani da bi funkcionisali normalno. Ovo je i tačno – rad mnogobrojnih kompjutera unutar automobila uspijeva upravljati hladnim motorom mnogo bolje te bi se moglo reći da je jedini rezultat desetominutnog rada na leru pretvaranje goriva u izduvne gasove.

Sa druge strane, ovo je samo dio onoga što se dešava unutar nezagrijanog automobilskog motora kada je hladno. Na niskim temperaturama ulje se ponaša na način da se zgušnjava i teče ka najnižem dijelu – karteru. Iz tog razloga, ulje nije samo daleko od mehaničkih dijelova koje treba da podmazuje, već je i put do njih otežan, jer pumpa ima zadatak da dopremi ulje čija je gustina drastično uvećana zbog niske temperature. Može se reći da, kada je motor nezagrijan, u prvim minutama radi bez podmazivanja. Nedostatak podmazivanja je glavni uzrok habanja pokretnih dijelova motora.

minus_temperatura

Iz navedenog je lako zaključiti da je, posebno zimi, mudrije sačekati par minuta prije nego što započnete vožnju. Na ovaj način će potrebne tečnosti proći kroz motor i podmazati dijelove kojima je isto potrebno. Svakako, trebalo bi izbjegavati nagla ubrzanja i vožnju u visokim obrtajima. Na taj način će motor najbezbolnije postići radnu temperaturu.

64 mišljenja za “Da li zagrijavati motor automobila prije kretanja?

  1. Već 20 godina se pridržavam toga da kad okrenem ključ ujutro tad i krenem. Nikad, niti jedno auto mi nije imalo problema. S tim da tih prvih par minuta vozim lagano dok auto ne postigne radnu temperaturu.

    • Slažem se, s tim da ja na niskim temperaturama ostavim na leru 15-20 sekundi cisto da bolje povuce ulje. Samo ne treba pretjerivati sa gasom i sve ce biti u redu.
      Negdje sam procitao da kod modernih dizel (TDI) motora duzi rad na leru nije preporucljiv.

    • Potpuno se slažem. Čak u uputstvima od vozila koja su kupljena u EU, a spadaju u Euro 3 kategoriju, fino je navedeno da se preporučuje da se auto upali odmah prije kretanja. Rad u mirovanju, pogotovo tokom zime, ima negativne efekte.

      Mnogi će o ovome diskutovati i vjerovatno i pobijati navedeno. Ne tvrdim da je to jedino ispravno, ali ja se toga pridržavam. Na prethodnom autu nisam, pa je (ne kažem zbog toga, ali moguće je) motor krepao. Dva puta!

      Okreni, pali, vozi!

      • “preporučuje da se auto upali odmah prije kretanja”… ja to cesto takodjer radim, a nekad i ne upalim prije kretanja, ako sam niz stranu okrenut :):):)

    • Pa da ,upravu si Sanele,i ja isto nikad ne čekam da se zagrije mašina, samo je bitno ne forsirati auto i drzati ga ispod 2000 obr. dok se ne zagrije..

    • a kako objasnjavas to da kad upalim auto grijac mi stoji upaljen par minuta i to samo u hladnijim uvjetima a i to da se na starijim autima dok ne postignu radnu temperaturu motor trese vise nego kada je zagrijan

  2. “Može se reći da, kada je motor nezagrijan, prvih nekoliko minuta radi bez podmazivanja…”, smatram da je ovo putpuno netačna tvrdnja sa Vaše strane, odn. da su u pitanju sekunde rada bez adekvatnog podmazivanja a ne minuti! Pokušajte-istražite pa ispravite, ili pak konsultujte još nekoga sem tog “stručnjaka” koji je ovo napisao!

  3. Čim upalim ,odmah krećem.Uljna pumpa je u funkciji čim je auto upaljeno bilo to u leru ili u pokretu tako da su ova nagađanja bez veze.Pred zimu stavljam ulje manje gradacije i to je to.

  4. Uvijek kad je zima,sacekam malo dok se auto zagrije.Normalno ne radim to zbog auta,nego zbog sebe.Sacekam u kuci dok se auto zagrije da ne sjedam u hladno auto. 🙂

  5. Niko nije u pravu, a ja cu vam reci zasto. Ne palimo mi auto samo da bi se motor zagrijao, nego sa motorom i kabina. Da budemo svi iskreni, lijepo je sjesti u toplo auto. A sto se tice stila voznje, ko voli da “pritisne” bolje da otavi par minuta da radi na leru. Ma da, bez obzira opterecenje je opterecenje i da bi presaltali morate postici neke obrtaje( e sad kolike to zavisi od stila voznje). A posto je na nasim prostorima najvise dizel agregata njima je preporucivo da odrade par minuta pogotovu na minusu jer kad su hladni drugacije rade( kad ubrzavate dosta su bucniji hladni nego kad se zagriju; i rade “traktorskije” ).Opet, ko ne stedi gorivo, i ne brine o polarnim medama previse, bolje je zagrijati motor. A tada krece i grijanje i milina. A to nije navika iz starih dana, imam 19 god. i to radim uvijek kad je hladno, zbog oba razloga. A iskreno receno i ljeti zbog klime. Pozdrav svima 🙂

    • pojma ti nemas… lupetas bezveze… od trenutka paljenja auta ulje za 3-5 sekundi obiđe krug po motoru i tad vec mozes da vozis, a sto se tice zagrijavanja kabine, prije i bolje ce se zagrijati tokom voznje… uhvati se knjige pametnije ti je

  6. Slažem se da ukoliko pokrene te svoj automobil odmah nakon paljenja da se neće desiti ništa motoru, s tim da se motor ne opterecava, a mislim na vožnju uz uzbrdicu. Moje mišljenje je da je bolje ostaviti motor 10-tak minuta na leru da radi.

  7. čuj nepodmazuje koja provala motor se ugrijava samo radi unutrasnjeg ugrijavanja pogotovo maglenja prednje š.šajbe ili kod automatski sauga povećanj br. obrtaja motora pa teže vozit pogotovo ako je sklisko samo upali ivozi ako je auto sposobno da normalno prima gas u nekim slučajevima nije pa tusi motor.
    ha ha nepodmazuje aulje naj guše bas kad je hladno. sve pumpe uljne su mehaničke nikada i nemoguće električne

  8. ako imate mogućnost kao ja da ga vozite niz brdo, u leru, nekolike minute, Mislim da je to sasvim dovoljno, i poželjno bi bilo da mu ne sjedate na grbaču s jakim gasom na hladan motor

  9. DA JE RAD U LERU ŠTETAN ONDA BI SE SVAKI KAMION POKVARIO JER NIJEDAN NEMOŽE KRENUTI DOK NENABIJE ZRAK A PRIJE TOGA MORA RADITI 5-10MIN BILO LJETO ILI ZIMA

    • Care to je tako zato što su na kamionima zračne kočnice. Ne idu kamioni na zrak prijatelju 😉 Inače što se mene tiče vozim auto sa common rail ubrizgavanjem, nemam klasičnog ključa nego karticu. Ubacim karticu, pritisnem dugme pali i vozim, osim ako mi šoferšajbna nije zaleđena. Onda obično malo čekam da otopli, kako bi mogao sastrugati led sa nje.

  10. Ako se zna da se svi pokretni dijelovi u motoru okreću na filmu ulja onda nije teško razumit da nebi trebalo opteretit motor dok se ne uspostavi podmazivanje, odnosno dok uljna pumpa ne protjera ulje do svih pokretnih dijelova. To kod motora vrlo kratko traje pogotovu ako je odabran odgovarajući viskozitet i kvalitet ulj. Kako se i ulje zgušnjava padanjem vanjske temperature u minus tako se i njegov viskozitet-gustoća povećava pa uspostavljanje podmazivanja malo duže traje i to je do desetak sekundi. Treba naglasit da nikako nebi trebalo naročito za većeg minusa dodavat veći gas u startu jer bi moglo doć do neki kvarova zbog toga. Naravno da se pokretni dijelovi motora manje troše kad postignu radnu temperaturu, ali tu treba naći balans između ekologije i auta i motor na leru držati što kraće. I još da naglasim da je izuzetno bitno da se odabere kvalitetno ulje sa što manjim drugim brojem viskoziteta (zimsko ulje) uz savjet da nepadate na lijepe flaše i ako niste sigurni da znate pravilno odabrat ulje obavezno to prepustite stručnjaku. Moja preporuka su Optimina ulja….

  11. Zimi je dovoljno max minuta da motor radi, i ako je motor leden vani, unutra je sve vrelo nakon prve explozije, tako da je ulje zagrijano dovoljno. A ko gledate temp, vode, logicno je da je ledeno je se motor pevo mora ugrijati spolja da bi nesto prelazilo na vodu.
    Naj bitinije je mjenjati ulje redovno ali ne prema kilometrazi vec vizuelno, opipati da li je masno, mirisati, i ako ima dovoljno ne znaci da je dobro, pogotovo ulja oko 5-6KM

    A o gustini ulja, to su gluposti, da mi objasnite, je li to motor radi zimi na 30 stepeni a ljeti 90 stepeni. Zar radna temperatura nije ista zimi i ljeti. Koliko su ljudi glupi uskoroce biti ulje i za proljece i jesen. Svakako da je bolje masnije ulje a s tim i gusce, i to se ne odnosi na hidrauliku, jer tamo temperatura ovisi u veliko od temperature okolisa.

    • Nisu to gluposti prijatelju. To da je radna temperatura ista je tacno, Ali to vrijede kad se motor ugrije na radnu temperaturu. Moras imati u vidu da vitani dijelovi, posebno tadilica i bregasta ustvari klize po tankom filmu od ulja. Sto je ulje gusce to se radiica teze vrti. Ako uz to imas lose lezaje na raidilici mozes doci u situaciju da Anlaser nemoze da zavergla. Prevaranti cesto koriste trik sa gustim uljem da prikriju lose lezajeve na radilici.

  12. Ako ne zagrije mo klipove mogu popucati a pogotov ako je niska temperatura.A mogu puci samo ako nicu podmazani tj. ako motor nije odradio pa minuta da se zagrije i da ulje prodje kroz citav motor.

  13. ja svako jutro kad stratujem motor pustim da odradi na leru par minuta i preko ljeta a zimi obavezno ipak je ulje gusto a magistralni putevi ulja su mali gusto ulje slabo protice dok se ne zagrije moze se odma voziti ali pod malim gasom vidite na kojim obrtajima radi kad je pod sauk gasom tako moze sve ostalo je kobno po motor

  14. MORA LI SE ČOVJEK ZAGRIJATI PRIJE NEGO ŠTO KRENE DA VJEŽBA….OBAVEZNO U JEDNOM SLUČAJU
    U DRUGOM SLUČAJU AKO NIJE VJEŽBA NEGO SAMO OBIČNI HOD MOZE I LAGANO DA HODA PA ČE SE TIME ZAGRIJATI POLAKO….EH ISTI SLUČAJ JE SA AUTIMA…TAKO DA NE PAMETUJTE I NE VALJAJTE GLUPOSTI….JER NE ZNA SE KO JE GLUPLJI VI ŠTO KOMENTARIŠETE ILI OVI KOJI SU DOPUSTILI DA SE OSTAVLJAJU KOMENTARI!!!!!

  15. ja sada zagrijavam auto iskljucivo zbog plina…tacnije cekam da prebaci na plin i onda vozim 😀
    u zimskom periodu za to treba 4-5 minuta,na mom autu ,fiat brava 1.6 16v i onda vozim
    prije na benzinu nisam nikada cekao da se zagrije,radi pod automatskim saugom dok se ne zagrije a onda je sve ok
    a i sto neko rece,lijepo je sjesti u toplo auto…jer sada prilikom paljenja ,odvrnem grijanje na max i onda fiju briju

  16. Neznam o cemu pricate motor trba malo da se zagrije ja imam Citroen C5 2005 godiste imamga vec duze vremena i to autu kad upalis nece da prima gas dokse ne zagrije jerje tako fabricki napravljeno dase sacuva motor

  17. MOJA PREPORUKA ZA SVE LJUDE SA PROSTORA EX-YU !
    Čitajte upustvo za korištenje automobila i održavanje prije nego ga krenete da vozite. Valjda proizvođač zna šta je napravio, kako da vam to duže traje i kako da održavate, manite se svih nadrrr majstora.

  18. Zavisno od situacije,a to oko ulja je bezveze,jedino ako je auto stajalo 2-3 mjeseca naravno da ga necete odma stavljat u pogon,a aktivna auta koja se koriste su podmazana dovoljno da mogu u pokretu sacekat da motor postigne radnu temperaturu,pa da sve pocne cirkulisat normalno…Opet zavisi od situacije,nekad upalite,pa zazvoni mob i auto radi u leru 5-10min zavisno od razgovora,a nekad vam zenu trudovi uhvate pa krenete,ni grijaci ili benzin pumpa nisu svoje odradili….ZNACI KAKO KAD!!!

  19. “Na niskim temperaturama ulje se ponaša na način da se zgušnjava i teče ka najnižem dijelu – karteru. Iz tog razloga, ulje nije samo daleko od mehaničkih dijelova koje treba da podmazuje, već je i put do njih otežan, jer pumpa ima zadatak da dopremi ulje čija je gustina drastično uvećana zbog niske temperature. Može se reći da, kada je motor nezagrijan, u prvim minutama radi bez podmazivanja.”

    Apsolutno se slazem s ovim, voznja mi je profesija i ako imam vremena ujutru na minusu pustim na leru da odradi 30tak sekundi tacno se cuje promjena rada motora. Odnoso cuje se kako je ulje doprelo do svih djelova motora. Ne mi rekao da su to minute kako je ovdje napisano ali 30tak eventualno 40 sekundi jeste.

    Tako da s moje strane nema dileme, ujutro ako se ima vremena i ne zuri se 30 sekundi ili 40 nista ne znaci ali motoru sigurno znaci. Nece njemu naravno nista biti prvo jutro drugo jutro ili jednu zimu ali vec drugu zimu ako ga budete gazili dok je hladan…. uostalom vidjet ce te sami. 🙂

    Lijep pozdrav,

  20. Svi ste vi u pravu donekle.
    1. ukoliko vozite na sintetickom ulju sa viskozitetom 0w30 ono se automatski u prvim sekundama upotpunosti rasporedi na sve elemente i sklopove motora tako da se zbog ulja ne treba cekati hladni start – kretanje .
    2. motorna vozila u polarnim uslovima se posebno pripremaju na nacin da se obezbjede elektricni grijaci u vozilu a isto se prikljuci na elektricnu instalaciju u garazi ili na parkingu tako da na ekstremnim minusima grijaci zajedno sa pumpom pokretani elektricnom energijom kruze kroz blokove motora i time ih odrzavaju u potrebnoj toplotnoj stabilnosti za startanje i eksploataciju motornog vozila (primjer u norveskoj svedskoj finskoj)
    3. ako ste sigurni da u motornom vozilu imate ulje sae30 koje nije u mogucnosti da starta na temperaturama preko -22 onda kao nekad 70-tih godina podlozite malo vatre pod karter kamiona kao i svi ostali vozaci iz tih godina tako da se ulje rastopi i predze iz stanja masti u tecno stanje
    4. Znajte da je rad motora u leru nakon stratanja zamoran i štetan pa ako nemate problema sa pokretanjem motornog vozila slobodno krecite jer vozilo pri laganoj voznji daleko je dugotrajnije i ucinkovitije od rada u leru ili punog opterecenja
    5. Za sad toliko a ima jos mnogo toga .

  21. Ma to se moze rijesiti drugacije:
    1. uvedi u garazu grijanje 🙂
    2. napravi garazu 🙂
    3. uvezi auto u dnevni boravak 🙂
    4. stavi grijalicu pod motor i prije nego krenes ukljci je nekih 3,4 minute 🙂
    5. izvadi ulje iz motora 🙂

    Vrlo je jednostavno, u ovih 5 lakih koraka :-).
    A sad salu na stranu, naravno da ga treba pustit par sekundi da se malo “razmrda”, sto zbog komsija (da vide da tvoj auto moze upalit), sto zbog samog auta (mozda ni on nije svjestan jadan da radi), tako da eto, samo polako i pozdrav svima 🙂

  22. Ko sve vozi auto!
    Jel bi sad trebalo birati koje auto koji vizkozitet ulja koristi, da bi se u opste vozio?!
    Ja vozim auto staro godinu dana, od 3000 ccm3.
    Fabrika je u takvim autima, a i u svim novijim autima, odredila koji vizkozitet koristi taj auto. Preko kompjutera je odredila automacko zadrzavanje grijaca pri paljenju, i ler gas kad je motor hladan. Kompjuterski mu je i odredilo kad se taj ler gas spusta, jer ne preporučuje da se vozi dok automacki čok radi. Zato što nije isto ubrizgavanje goriva kad je upaljen čok i kad auto ima radnu temperaturu, samim tim to traje oko 5 do 10 minuta. Oni koji “ne čekaju”, oni i remete rad tog računara. Ujedno i ulje koje je zgusnuto se malo i prorijedi. A i materijal od kojeg je napravljen klip i cilindar se ravnomijerno zagriju da ne bi došlo do nekog naglog zagrijavanja, kaljenja, zamora materijala… Sve se na svijetu može uništiti pa i taj materijal. Neki i giviht unište, i to bez alke. 🙂
    Taj auto, za razliku od nekih drugih auta ima elektricnu pumpu vode, koja se automacki upali nakon 2-3 minuta, kad motor pocinje da dize ravnomijerno temperaturi. To je temperatura koju mi ne vidimo, jer je ispod 50 stepeni. Al za to ima i mogućnos da se unutar auta grije dok je vozilo ugašeno, jer pumpa cirkuliše vrelu vodu, a ventilator duva. Dok ne izduva toplotu iz vode. poslije toga kad se vozilo upali temperatura mu bude oko 50 stepeni, al mu tad ne smeta da se stisne po gasu. Jer materijal od kojeg je motor napravljen je zagrijan i ulje je toplo i razrijedjeno. samo je voda u motoru rashladjena. Ovo pisem da nekima bude jasnije zasto je potrebno postepeno zagrijati motor.
    Zamislite kad bi čovjek spavao, i iz sna skočio i počeo trčati. Mogao bi nekoliko puta, al ne za dugo.
    Ovi sto misle da njihovim autima nije ništa zato što samo upale i voze, oni samo misle da im nije nista, a grdno se varaju.
    Pa kako onda dva ista auta, iste kubikaže, isto gorivo troše, kod nekog predje po 500 000 km i radi kao sat, a kod nekog 200 000 km i bude sahranjen kao da ima milion kilometara.
    E zbog takvih koji nemaju pojma rukovati sa autom, fabrike sve više uvode elektroniku koja mora da ispravno misli umjesto njih.
    Da se mene pita u svakoj auto školi bi trebalo da postoji predmet Motori i Motorna vozila, da bi se i smotani ljudi i smotane žene naučili kako funkcioniše motorno vozilo, i sta se dešava kad vozilo vozite bez radne temperature,i kad žene drže pun gas dok puštaju kvačilo…
    Onaj ko je učio taj predmet u Tehničkoj školi zna šta se tamo uči.
    A vi sto mijenjate ulje zbog vizkoziteta,naspram godišnjim dobima, najbolje vam je uspite pregoralog ulja, ono vam je idealno! :-))))

  23. Kakav promasaj od teksta.
    Može se reći da, kada je motor nezagrijan, u prvim minutama radi bez podmazivanja.” Kada bi se to desilo, ne bi ni pokrenuo automobil.
    Danasnja ulja pored toga sto su vecinom 5W30 ili 5W40 a u mnogima i 0W30, imaju nekoliko sastojaka s kojima start hladnog motora nije nikakv problem. Vecina 0W30 ulja npr. se dobiva iz PAO baze, koja je izrazito lakoteciva. Npr. Castrol 0W30 i 0W40 imaju PAO bazu i tacka zgusnjavanja je -57 stepeni. U to, vecini ulja se dodaje Estericna baza ili Grupa V, koja je najskuplja sinteticka baza iz koje se ulje moze dobiti. Osim sto imaju vrlo laku tecivost, molekule iz te baze se zadrzavaju na svim metalnim djelivima, prakticno cineci pokretne djelove djelimicno podmazanim i prije starta motora.
    Drugo, svi motori unazad 20 godina imaju vrlo efikasne kompjutere koji u prvih nekoliko minuta drze obogacenu smjesu kako bi se motor zagrijao. Uz to, postoje izmjenjivaci toplote, cime ugrijana tekucina za rashladjivanje izmjenjuje toplotu sa uljem kojem treba duze vremena da se zagrije.
    Savjet kako eto treba grijati u leru auto, je ustvari stetan. Vozac moze pomisliti kako je ugrija motor i odmah poceti agresivno voziti nakon sto pokazivac temperature rashladne tekucine dosegne svoju “radnu” temperaturu. Medjutim, to NIJE radna temperatura motora. Radna temperatura motora je uljna temperatura, a ulju treba i 3 puta duze da dosegne optimalnu temperaturu.
    Svjet:
    1. Upaliti motor i neka radi u leru 10-15 sekundi da elektronika izmjeri sve parametre i svi pokretni djelovi se podmazu propisno.
    2. Krenuti i voziti do 2000 o/min, uz lagano dodavanje gasa bez naglih ubrazanja, jedno 5-7km.
    3. Ovo ej vazno: DRZATI ventilaciju iskljucenu, te potenciometar na HLADNOM! Time se iskljucuje dodatni radijator odgovoranz a grijanje te time dodatno hladjenje tekucine. Tek kada rashladna tekucina dosegne temperaturu ili ako je bas hladno, onog trenutka kada pokazivac pocne da s epomjera, upaliti grijanja ali ventilaciju podesiti na 1, cim se ne rashladjuje svakako mlaka tekucina previse.

  24. Obzirom na nova motorna ulja koja se koriste za automobilske motore a to se odnosi na SINTETIĆKA ulja gradacije 5 W 40 ( 5 W 30 ) NIJE potrebno motor automobila zagrijavati u mjestu NEGO laganom vožnjom do postizanja odgovarajuće temperature motora .

  25. Druže, da bi po tvome vozio auto treba ići na fakultet pa onda voziti. Zar nije lakse da se sačeka, pa onda vozi. Računaj da i žene voze…

  26. Teorija da kod hladnog motora ulje ne stigne do svih dijelova ne stoji.
    To se valjda fabrički riješilo sa izborom ulja i potrebnim karakteristikama za određene temperature.Drugo je pitanje da li je kupljeno ulje kvalitetno.
    Ako auto radi na leru,onda ni tad ulje ne podmazuje neke dijelove.
    Preporuka većine proizvođača je da se auto zagrijava u vožnji.

  27. Renault kaze ne zagrijavati prije polaska jer tako zagrijavamo samo motor a ne i ostale pokretne djelove …mjenjac,kvacilo. Takođe kaze da je zagrijavanje prije polaska uzaludna potrosnja goriva. Preporucuju laganu voznju do 1800obrtaja dok se ne dostigne radna temperatura,zbog turbine i dr pokretnih djelova. Mislim da ne postoji univerzalno pravilo, svako treba da procita user manual za svoje auto i da postupa onako kako tamo pise od dimenzija guma pa nadalje i imat ce manje problema.

    • Tako je! Međutim, neki su ovdje umislili da su Renaultovi i Mercedesovi inženjeri budale, kada tvrde da treba krenuti odmah. Izgleda da je to razlog, zbog kojeg Balkan stalno zaostaje. Svi su budale, a samo smo mi pametni! Pozdrav

  28. e ovako ja kupujem vozila do 5 g starosti nitiga grijem pazim i mazim samo gas i kada vidim damuje kraj blizu prodam koga kupi nekaga grije i pazi koliko hoce akomu nije kasno

  29. 2016godina dolazi….MODERNO DOBA….JOS PAR GODINA I BICE KAO U FILMU PETI ELEMENT DA AUTA LETE POPUT AVIONA….VEC POSTOJE AUTOMOBILI KOJI VOZE CESTOM I SAMO UPLOVI U VODU I KAO GLISER NASTAVLJA DALJE….STO SE TICE ZAGRIJAVANJA MOTORA MISLIM DA JE POTREBNO BAR DA MALO ODRADI A I SACEKATI DOK GRIJANJE OTOPI SNIJEG ILI MRAZ NA STAKLIMA….NEMAM POTREBE ZA TIM JER KAO STO KAZEM OVO MODERNO DOBA NAPREDUJE NENORMALNOM BRZINOM…KUPIO SAM TESLA AUTOMOBIL TAKO DA NA STRUJU SVE ELEKTONIKA….CIJENA MU JE DOSTA JAKA A KAO AUTOMOBIL U VECIM GRADOVIMA JE VRH VRHOVA…USKORO CE NAROD SAMO VOZITI ELEKTRO AUTA…U NJEMACKOJ I EU VECINOM TAKSISTI KUPUJU I VOZE ELEKTRO AUTA…EVO AKO VAS ZANIMA POGLEDAJTE MALO…OVAJ MODEL SAM KUPIO I PREZADOVOLJAN SAM…POZZ.. https://at.video.search.yahoo.com/video/play;_ylt=A2KLqIn5tnxW9kkArzWUCYpQ;_ylu=X3oDMTByZjF2ZHFmBHNlYwNzcgRzbGsDdmlkBHZ0aWQDBGdwb3MDNw–?p=tesla+automobile&vid=ad11d9ab7f3e2ede029cb4bdfc055e39&turl=http%3A%2F%2Ftse4.mm.bing.net%2Fth%3Fid%3DWN.9kl21UQvxmztCE2sRgiimQ%26pid%3D15.1%26h%3D168%26w%3D300%26c%3D7%26rs%3D1&rurl=https%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch%3Fv%3Df3UcXYOAF3c&tit=Tesla+Model+S+P85D+in+Cold+Weather&c=6&h=168&w=300&l=54&sigr=11bduou9f&sigt=112rnm7jq&sigi=12lmirsp1&age=1423594008&fr2=p%3As%2Cv%3Av&fr=yhs-avg-fh_lsonsw&hsimp=yhs-fh_lsonsw&hspart=avg&type=ff.43.w10.dsp.04-02.at.avg._.1215tb&tt=b

  30. Noviji automobili koji koriste kvalitetna ulja (npr. Magnatec) koja u sebi imaju magnetne čestice, drže ulje “zaljepljeno” po svim dijelovima motora tako da prilikom pokretanja ne dolazi do rada “na suho”.

    Ipak, ja moj auto neću zagrijavati u mjestu duže nego što mi je potrebno da se fino smjestim i izvezem ga iz garaže ali ga neću ni forsirati dok ne postigne radnu temperaturu. Normalno, ovo ne važi u ekstremnim uslovima ako je temperatura debelo ispod nule i slično…

  31. Mislim da je najbolje slusati auto, ono ce ti samo ”reci” sta mu paše.

    Ja sam imao jedan vw-e 2.5 TDI koji jedva da moze krenuti uz neki nagib dok ne odradi par minuta zimi. I osjeti se da mu je potrebno tih par minuta. A sad imam Mercedesa 2.2 CDI vec 6 god. i neprimjecujem da ima potrebu za ikakvim odradjivanjem.

  32. Meni u uputstvu automobila piše:
    – Automobil zimi ne treba ostaviti da radi na leru radi zagrijavanja motora. Potrebno je odmah krenuti sa laganom vožnjom … nižim obrtajima …

    Jednostavno, moj automobil nije potrebno zagrijavati zimi (rekli ljudi inženjeri).

    U pitanju je dačija stepvej II o.9TCe i zanimljivo je da uopšte nema pokazatelj temperature motora. Jedino ima crvenu lampicu koja (treba da) se uključuje usled pregrijavanja …

  33. E moj Amere.
    Cuj molimte, slegne se ulje na dno kartera pa ne podmazuje motor.
    Jesi li ti ikad cuo za ULJNU PUMPU i dali znas da (posebno novi motori nece bez podmazivanja raditi ni minut (zaribace).
    Ulje se, naravno, slijeze na dno motora (u karter) ali za tvoju informaciju … brze se slijeze kad je rijedje (kad je motor topao).
    Uz to imaj u vidu da se GLAVA MOTORA najvise grije i kad pumpa nebi gurala ulje kroz glavu motora … nacekao bi se ti pravo da ti zagrije uje u karteru. Bilo bi koretno prema ljudima koji ovo citaju da se ubuduce mao bolje infirmises prije nego nesto napises. Ustvari su u pravu ti koji kazu da nema nikakve potrebe zagrijavati motor prije voznje.
    Nikakve veze s tim nema to dali auto ima kompjuter ili ne.

  34. Prava istina o zagrijavanju motora je da nema potrebe da auto stoji tj.da bude na leru,jer tad uljna pumpa nema dovoljan pritisak ulja da ga dopremi svim dijelovima motora uslijed gustog ulja koje je zgrušano hladnoćom,te najveći problem je sto na leru uslijed ne podmazivanja svih dijelova dolazi do habanja pojedinih dijelova motora.Prilikom kretanja tj.pali odmah i vozi auto dobiva vise goriva Varnica je daleko jača vise goriva sagorijeva u cilindrima i time se sve brže grije sav motor naravno voziti na niskom broju obrtaja i nema problema.

  35. Auto vam je kao i žena,morate sa njim nježno ali siguran pristup.Prvoga obiđete i pogledate sa vana otključate,jasno daljinski,stavite unutra mislim ključ startate on pali i lampica od ulja se isti čas gasi to znači da je postignut dovoljan pritisak ulja u sistemu.To je sva mudrost slobodno dodaj gas koliko treba i vozi do jaja.Štoga brže ložiš bolje podmazuje i duže traje.Kad vozite sporo onda se brzo zagrije i prokuha pa vas i ostavi.Tako i žene dok je ložiš sveje oke a kad usporiš ona te ostavi. Sto ljudi sto ćudi, zato pozdrav svima koliko vas ima.

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *