Top
OLX mehanizmi zaštite protiv potencijalne prevare korisnika - OLX blog
fade
6389
post-template-default,single,single-post,postid-6389,single-format-standard,eltd-core-1.2.1,flow-ver-1.7,,eltd-smooth-page-transitions,ajax,eltd-grid-1300,eltd-blog-installed,page-template-blog-standard,eltd-header-vertical,eltd-sticky-header-on-scroll-up,eltd-default-mobile-header,eltd-sticky-up-mobile-header,eltd-dropdown-default,wpb-js-composer js-comp-ver-6.4.2,vc_responsive

OLX mehanizmi zaštite protiv potencijalne prevare korisnika

Prije izvjesnog vremena, putem društvenih kanala i online medija mogli ste pročitati vijest o našem korisniku koji je umjesto mobitela u pošiljci dobio 2 sapuna. Slučaj je riješen pozitivno s obzirom da je korisnik nakon uvida u pošiljku novac dobio nazad od dostavne kompanije. Bitno je naglasiti  da se komunikacija između kupca i prodavača u ovom slučaju odvijala unutar OLX.ba sistema, dok je sama dostava izvršena van sistema OLX integrisane dostave.

OLX.ba mehanizmi zaštite

OLX.ba stalno radi na unapređenju sigurnosti korisnika te prodaje i kupovine.

Jedno od unapređenja jeste slanje i preuzimanje pošiljke putem sistema integrisane dostave.

Korisnici imaju mogućnost da se uvjere u vjerodostojnost pošiljke tako što će otvoriti paket i provjeriti njegov sadržaj. Otvaranje pošiljke prilikom dostave kod kupca je moguće ukoliko je prodavač to naznačio dostavnoj kompaniji, stoga savjetujemo da uvijek prilikom kupovine navedeno naglasite prodavcu – da želite prvo da otvorite pošiljku.

OLX.ba također snosi troškove povrata pošiljke, ukoliko ju je trebao snositi kupac, čime osiguravamo prodavce od neodgovornih kupaca. Kupci također bivaju suspendirani ukoliko nemaju opravdan razlog zbog čega nisu željeli preuzeti pošiljku. Korisnik je dostavom zaštićen i na način da ne mora vršiti uplatu unaprijed na žiro račun prodavca, već tek po prijemu pošiljke i kada se uvjeri u autentičnost narudžbe.

Važno je napomenuti i da na sprječavanju svake vrste zloupotrebe radi naš profesionalni tim u Sektoru za podršku korisnicima. Tim je dostupan svim korisnicima koji imaju bilo kakva pitanja ili dilemu tokom korištenja OLXa.

Ukoliko se dogodi prevara, poput navedene, korisnicima sugeriramo da kontaktiraju Sektor za podršku korisnicima koji će im dati korisne savjete i daljnje instrukcije, kao i nadležnim institucijama, sa kojima blisko i konkretno sarađujemo.

U ovakvim, i sličnim situacijama, vrlo je bitno da se komunikacija odvija unutar OLX.ba, kako bi nakon zaprimljene prijave OLX korisnička podrška mogla izvršiti provjere. Prvi korak administracije je kontaktiranje prodavača i provjera drugu strane priče – za navedeno također mora postojati pisani trag. U većini slučajeva, prodavači nakon kontakta od strane administracije, navedenu grešku isprave te kupcu pošalju novi ili zamjenski artikal. Međutim dešavaju su se i slučajevi u kojima prodavač ne reaguje te ne primimo povratnu informaciju o spornom slučaju. Tada, OLX administracija vrši trajnu suspenziju profila, te prati i sve eventualno druge povezane profile. 

Ukoliko se radi o ozbiljnijim slučajevima prevare, OLX savjetuje i pomaže korisnicima u kontaktu sa nadležnim institucijama.  Kada je u pitanju teži prekršaj, sa nalogom i u suradnji sa OLX.ba, nadležne institucije preuzimaju sporni slučaj.

U nastavku ćemo nabrojati sumnjive aktivnosti, koje bi potencijalno mogle voditi ka prevari:

1. Ukoliko je korisnik registrovan manje od mjesec dana – navedeno je moguće vidjeti putem medalje na profilu korisnika, kao i unutar poruka ukoliko stupite u komunikaciju sa korisnikom koji je tek registrovan

2. Neverifikovan profil – ukoliko je korisnik unio svoj broj telefona, e-mail, adresu i verificirao sve pobrojano, šanse da će vas prevariti su vrlo male ili nikakve. Neverifikovani  i tek registrovani profil može poslati maksimalno 3 poruke drugim korisnicima

3. Prodavač želi unaprijed uplatu na račun – najsigurniji način kupoprodaje jeste plaćanje po primitku

4. Nekonzistente poruke – u slučajevima prevara, prodavač vrlo često nema doslijednu konverzaciju, predomišlja se, govori da će poslati dana, sutra, da ne zna kada će stići… i slično.  Ovo su već pravi znakovi da biste mogli biti meta prevare. Radije, u ovakvim situacijama pronađite drugog prodavača, ukoliko postoje i drugi, a koji imaju artikal koji želite kupiti.

5. Kupac/prodavač još uvijek nema dojmova

6. Cijena artikla je daleko niža od standardne komercijalne cijene

7. Insistiranje korisnika da komunikaciju vode van sistema OLX poruka

8. Korisnik s kojim komunicirate koristi broj telefona van mreže BiH

9. Sumnjive fotografije – ukoliko se radi o vrijednijem predmetu provjerite da li su fotografije autentične, zahtijevajte dodatne fotografije radi provjere da prodavač zaista posjeduje artikal

Detaljnije o sigurnosti na OLX.ba predlažemo da pročitate na linku: https://www.olx.ba/sigurnost.

Da bi vas OLX.ba mogao zaštiti i poduzeti određene akcije, vrlo je bitno sljedeće:

  1. Korisnici moraju koristiti OLX sistem privatnih poruka, te ugovoriti sve detalje kupoprodaje
  2. Oštećeni korisnik slučaj mora prijaviti pisanim putem na e-mail ili putem kontakt forme
  3. Oštećeni korisnik mora imati jasne dokaze o nepoštovanju dogovora u porukama na koje se poziva pri obraćanju OLX administraciji

Šta je OLX uradio po pitanju zaštite i šta može uraditi?

  1. OLX suspenduje korisnike koji su na očigledan način izvršili prevaru, te trajno onemogućava korištenje stranice
  2. OLX.ba je unutar svog sistema dozvolio novim registrovanim profilima da mogu poslati maksimalno 3 poruke, ukoliko prethodno svoje podatke nisu verificirali. Na ovaj način želimo druge korisnike zaštiti od potencijalni prevaranata i spamera
  3. OLX surađuje sa organima pravde, i ima fer i korektnu dosadašnju saradnju. Ozbiljnije slučajeve korisnici prijavljuju organima vlasti, koji uz nalog detalje provjeravaju sa OLX.ba

OLX administracija statistički nadgleda sve procese unutar stranice a pozitivno je što je procenat prevara ili pokušaja prevara na minimalnom nivou. Razlog tome su različiti mehanizmi zaštite kao i savjeti koji veliki broj korisnika čita i primjenjuje.

Na kraju, želimo još jednom da istaknemo da je prema Pravilima i uslovima korištenja OLX.ba stranice, svaki od korisnika odgovoran za sadržaj koji plasira putem OLX-a, jednako kao i za postupke prilikom prodaje i kupovine. Svakom od OLX korisnika, koji prekrši bilo koju stavku propisanu Uslovima korištenja, biva trajno zabranjeno korištenje oglasnika.

OLX korisnička podrška je svima korisnicima na raspolaganju za bilo kakve upite, savjete i nedoumice te nas možete kontaktirati bilo kada za pomoć.

Vaš OLX.ba – Svijet kupoprodaje

Anesa
8 0 komentara
  • Amer

    Olx je i sama muljatorska stranica. Pod krinkom provjere autentičnosti kartice, od prodavca traze podatak o iznosu novca na racunu kao uslov za prijenos novca sa racuna kupca na racun prodavca.Uopste mi nije jasno zašto se provjerava racun prodavca, pa nece neko ukrasti karticu da bi nekom novac na nju uplacivao. Ali nije ni tu kraju nebulozama,nego taj iznos na računu prodavca mora biti minimalno 100 KM. Sta ce olxu uopšte info o iznosu na mome racunu,ko im daje uopste podatke sa racuna koje bi uspoređivali sa iznosom koji sam im ja potvrdio? I sta se onda desava,ja kao prodavac nemam na racunu 100 KM i OLX nece novac koji je kupac uplatio da prebaci meni na racun. Ja im kažem ok, vratite novac kupcu i ja mu saljem robu brzom postom pa neka plati pouzećem.Kazu iz OLX-a da ne mogu vratiti novac!!!???? Pa ko ste vi da drzite novac koji nije vas i trazite podatke koji vas se ne interesuju. Bice ovdje posla za organe na koje se kao pozivate da surađujete sa njima.

    3 Maja, 2021 at 22:30 Komentariši
  • Enisa

    Kupac ne zeli preuzeti paket? Razlog ne preuzimanja napisao je kako je kupio drugu jaknu da mu ta sto je narucio ne treba! Da li ga mogu prijaviti?

    25 Oktobra, 2022 at 11:41 Komentariši
    • Belma

      Poštovana,

      Za detaljniju pomoć možete pozvati našu korisničku podršku na broj telefona 033 407 700. Hvala unaprijed.

      Lijep pozdrav

      27 Oktobra, 2022 at 20:18 Komentariši
  • Saudin

    Imo sam prijavu po meni prevaru kad mi nije vracen novac za pogresno poslanu robu nemam nikakav odgovor od vas a vidim on redovno vrsi objave

    17 Marta, 2023 at 08:40 Komentariši
    • Belma

      Poštovani, kako bi izvršili detaljnje provjere molimo Vas da se javite na mail pomoc@olx.ba. Lijep pozdrav

      20 Marta, 2023 at 09:30 Komentariši
  • Samki

    Kao prvo salju klasicnom brzom postom a ne preko Olx dostave. Ono sto se reklamira ne dode uvijek unutra to znam jer sam kupio nesto od DYPSYSHOP iz Srebrenika jedno piae a drugo dode jos laze kako je naknadno poslao.

    23 Februara, 2024 at 22:52 Komentariši

Objavite komentar