Savjeti za pokretanje automobila po hladnom vremenu
Akumulator, ulje i gorivo mogu stvoriti probleme prilikom paljenja automobila zimi. Saznajte kako bezbolno pokrenuti automobil u hladnim vremenskim uslovima.
Hladno zimsko jutro je najteže vrijeme za pokretanje Vašeg automobila. U nastavku možete pročitati određeni broj savjeta kako da te probleme minimalizirate, odnosno, da izbjegnete takve probleme na prvom mjestu.
Kako biste znali šta uraditi da probleme spriječite, potrebno je prije svega znati šta iste uzrokuje. Postoje tri razloga, koji su vezani za veliku većinu automobila.
1. Akumulatori mrze hladno vrijeme
Hladno vrijeme i akumulatori jednostavno ne idu zajedno. Svaki akumulator odnosno baterija daje manje struje i snage kada je hladno, a ponekad je to mnogo manje nego što je potrebno za pokretanje automobila.
2. Motorno ulje ne voli hladno vrijeme
Po hladnom vremenu, motorno ulje se ponaša drugačije. Dok je hladno, motorno ulje otežano teče te tako i teže dolazi do pokretnih dijelova motora.
3. Hladno vrijeme može uzrokovati probleme sa gorivom
Ukoliko postoji bilo kakva voda u sistemu goriva, što najviše zavisi od kvalitete istog, na temperaturama ispod nule može biti problema. Ukoliko postoji voda, postoji i mogućnost zaleđivanja.
Ovo se posebno odnosi i na vozila sa dizel motorima, s obzirom da se dizel gorivo na niskim temperaturama dodatno zgušćava te izgleda kao gel, što podrazumijeva slab protok u sistemu.
1. Neka automobilu bude toplo
Najjednostavniji način da izbjegnete probleme jeste da osigurate da je vašem automobilu toplo. Na taj način, akumulator, motorno ulje i gorivo neće biti izloženi pritiscima zbog hladnog vremena.
2. Koristite pravo ulje
Provjerite servisno uputstvo automobila te koje je ulje preporučeno koristiti. Moderna ulja imaju dobra svojstva u hladnim uslovima, potrebno je samo da koristite ono pravo. Prvi broj, sa W, je za zimu; Niži broj znači da ulje lakše teče. Moderni automobili većinom koriste 5W i 0W ulja.
3. Koristite aditive uz gorivo
Nažalost, s obzirom da ne postoji mogućnost provjere samog goriva, preporuka je da u rezervoar dodate aditive. Zavisno od tipa motora, postoje različiti aditivi, za benzinske i dizel motore. Njihova uloga je pomaganje gorivu da savlada niske temperature.
Po pravilu, gorivo na samoj benzinskoj pumpi bi u zimskim uslovima trebalo biti obogaćeno aditivima. U tom slučaju ne bi trebalo biti problema.
Pokretanje automobila
Kako u stvari pokrenuti automobili? U hladnom vremenu potrebno je malo opreza.
Isključite svu električnu opremu. To znači, prije samog paljenja automobila, ugasite farove i sva svjetla, grijanje, odleđivanje šajbe itd. Akumulator treba dati svu svoju snagu za samo pokretanje motora.
Ubacite ključ i dajte kontakt. Na dizel motorima obavezno sačekajte grijače, odnosno da se lampica grijača ugasi. Nakon toga probajte pokrenuti motor.
Marinko
Ima jos jedna stvar bitna isto tako je korisno stisnut kvacilo , posto je ulje u menjacu od studeni stisnuto odnosno gusto , stim bateriji ce bit lakse pokretat sam motor bez menjaca
ale.j01
savjet vlasnicima dizelasa, 3 ili vise puta okrenuti kljuc i zagrijati grijace (bez pokusaja paljenja), zatim posle toga pokusati palenje..u dosta slucajeva uspijeva ako imate slabije grijace ili ako je nafta bez aditiva koji ni trebali biti u njenom sastavu zimi
benz
Marko,prilikom stiska kvacila kako objasnjavate prilikom paljenja dodajete jos vece opterecenje jer potiskujete time i druk lezaj itd itd
Zijo
Jos jedna bitna stvar narocito kod dizela treba prvo prije paljenja istresti patosnice
branislav
Hahahahahha,istresti patosice??
mcoolboy
Oba prva 2 komentara su tačna…i koristim ih uvijek a auto upali zaleđeno na parkingu . I da dodam još jednu stvar vrlo bitnu da u auto uvijek kupujte akumulatore (startne sa što većim brojem npr EA 540A ..ovo 540 je snaga njegovog starta jer svi su 12 volti i kapaciteta npr 74Ah ) kvalitetne a ne neke jeftine .Tehnologija izrade akumulatora je različita za startne i stacionarne akumulatore ,a kvalitet istog zavisi od kvaliteta tehnologije proizvođača kojom je raspolagao pri izradi akumulatora i “tajnim” aditivima koje dodaju alaktrolitu da izdrži hladnoću. A kao elektroničar vam mogu dati savjet da muzika u autu (kasetofon,CD,Cd mp3 ,DVD …) budu spojeni preko kontakta paljenja a ne direktno jer opšte poznato je svima da npr model Pioneer (on je vrh u kvalitetu) prazni akumulator .
Dragan
Ako si elektricar, moras razlikovati snagu(w), od jacine(A), to sto si napisa (540)A, to je jacina akumulatora koju moze da isporuci u datom momentu…
RufAn
Prijatelju, gdje postoji akumulator od 540A za auto da sad odem kupiti?
Miko
Ako si ti slastičar ili obućar molim te nemoj da komentarišeš ovo ..miješati babe i žabe nemoj…auto je startnije što ima više KS ..jel to snaga…da ti pričam kao magistar šta su startni a šta stacionarni akumulatori to ni auto-električari kojima ideš neznaju …
niko
Najsigurnije je da vam auto zimi uvjek dobro pa je da imate dobru zidanu garažu po mogućnosti i sa jednim manjim radijatorom i termo izolovanim vratima
niko
Najsigurnije je da vam auto zimi uvjek dobro pali je da imate dobru zidanu garažu po mogućnosti i sa jednim manjim radijatorom i termo izolovanim vratima.
Tada ste jedino 99% sigurni.
Beg
Jos jedna jako bitna stvar,kod velikih minusa, akomulator izvadite iz vozila, stavite u kucu na toplo,auto ne palite nego uhvatite prvi autobus ili tramvaj.Ne handrite auto jer moze doci do vecih komplikacija.Trebat ce vam kad bude ljepo vrijeme a vi nemate auta…
doktor
jos jedna bitna stvar za vozace dizela.na 40 L nafte usuti 5 L benzini…sa tim povecava bolje paljene na minusu..
Saša
Takođe je veoma bitno da zagrijete zadnju šajbu da se komšiji ne smrznu ruke dok vas gura.
branislav
Hahahahahahha,ovo ti je dobro svaka cast??
stane
kod dizela….sacekajte da relej od grijaca oreaguje tj.kad prestane davati struju grijacima.A to mozete cuti posle 15sek(ne gledajte na lapicu grijaca). kad date kontakt.JER TAKO DOBIJATE DA ALNASER DOBIJA PUNU SNAGU AKUMULATORA POSTO SU GRIJACI ODRADILI SVOJE.A to sa ponavljanjem grijaca je smrt grijacima i akumulatoru…
borobo
Imam akumulator već 7 godina i pali dizel motor i na minus 35,preko noći stavim upaljenu sijalicu od 100w kod kartera a može još jedna kod boš pumpe i ujutru motor pali kao u sred ljeta,probaj te samo vodite računa da ne zapalite crijeva i instalaciju.
bibo1970
nak bolje rjesenje cu da vam dam bez obzira jeli dizel ili benzin…a to je ..kupite sebi nov AUTO
Adis
Kako ste poceli pisati najbolje je da zena i djeca spavaju napolju a auto kraj radijatora. Auto je napravljeno za te uslove, ako je akumulator problem kupite novi to je to… Sipajte kvalitetan dizel i nece biti problema. Ja sipam euroclass zimi i na -27 nikad nemam problema da upalim odmah, auto je 2003 godina golf4
ico
svaki ispravan i redovno servisiran auto..mora uvijek i po najvecim minusima upalit..ovi neki savjeti dobri za one sto nevode puno racuna o autu…vec 30g.vozio sam svkakva auta od novih do besplatni i nikad mi se nije desilo da nemogu upalit auto…savjet redovan pregled i servis novim dijelovima u vecini slucajeva nemoraju bit orginalni…
Deejay
Upali i nemoj gasiti dok zima ne prodaje
Milan
Aditiv je neophodan. Sam koristim ProEngine koji sam narucio preko interneta, preporucio mi ujak iz Svicarske, tamo ga svi koriste