Manje briga uz održavan automobil
Iako je ostalo svega nekoliko dana do kalendarskog nastupanja proljeća, najiščekivanijeg godišnjeg doba, zima nas još uvijek nije u potpunosti napustila. Kako nama, tako i našim limenim ljubimcima zima nije najzahvalniji period godine, ostavlja posljedice i može stvoriti dugoročne probleme.
Pravilno održavanje automobila je vrlo važno, te je preventivna briga osnova dugoročno ispravnog vozila.
U nastavku teksta vam donosimo nekoliko jednostavnih savjeta, kao i preporuke za kupovinu neophodnih dijelova i opreme za automobile.
S obzirom da je zimska oprema u Bosni i Hercegovini obavezna za sva vozila u periodu od 15. novembra do 15. aprila, bliži se vrijeme zamjene gume, kao i novih pregleda i dijagnostike nakon niskih zimskih temperatura.
U većini evropskih zemalja postoje striktni zakoni koji obavezuju vozače i sve učesnike u saobraćaju da poštuju pravila korištenja zimskih guma i opreme u zimskim uslovima na cesti. Zimska oprema podrazumijeva četiri zimske M+S gume na sva četiri točka, minimalne dubine gaznog sloja četiri milimetra, ili ljetne gume minimalne dubine četiri milimetra sa spremnim lancima za pogonske točkove.
Trenutno ne postoje zakoni koji bi zahtijevali od učesnika u prometu da ljeti voze na ljetnim gumama što ne znači da to nije ispravno i isplativo na više načina.
Kao prvo ljetne gume imaju značajno kraći zaustavni put kada je temperatura iznad sedam Celzijevih stepeni, troše manje goriva od zimskih guma pri većim temperaturama i manje se „troše“ na visokim temperaturama. Vozeći zimske gume u ljetnim uslovima na cesti one gube svoja osnovna svojstva te će njihovo ponašanje u sljedećoj zimskoj sezoni biti značajno umanjeno.
Cjelogodišnje gume predstavljaju gume koje su namijenjene za vožnju tokom cijele godine. Cjelogodišnje gume su pokušaj svjetskih proizvođača da naprave gumu koja će se dobro ponašati i ljeti i zimi što je nemoguće na našem podneblju gdje zimi temperatura pada ispod 0 stepeni Celzijusa, dok u ljetnom periodu raste na više od 30 stepeni Celzijusa.
Važno je napomenuti da svaka guma ima svoj indeks brzine i indeks nosivosti. Indeks brzine se označava slovom, svako slovo predstavlja maksimalnu preporučenu brzinu koju guma može podnijeti pod maksimalnim naporom. Indeks nosivosti gume se označava brojem koji pokazuje koliko se maksimalno opterećenje preporučuje za svaku gumu posebno kako bi ona funkcionirala pravilno. Tako npr. ukoliko imamo gumu 195/65R15 91H, znači da je maksimalna preporučena brzina gume 210 km/h, a nosivost jedne gume 615 kg što znači da sve četiri gume mogu podnijeti teret od 2.460 kg. U tablici u nastavku možete vidjeti sve indekse brzine i nosivosti guma.
Preporuka texta: https://blog.olx.ba/2013/04/10/kako-cuvati-gume-korisni-savjeti-za-odlaganje-sezonskih-guma/
Zimsko vrijeme ostavlja značajne posljedice i na akumulatore vaših vozila.
Ukoliko je akumulator dotrajao, tokom zimskog perioda vozače očekuju problemi s pokretanjem motora, te mogućnost popunog zakazivanja rada automobila.
Akumulator je najvažniji dio električnog sistema vozila. Ključan je za pokretanje motora, ali i rad svjetala, prozora, brisača, klima uređaja i radija, te čitavog niza drugih električnih potrošača kojih je u novim modelima automobila, sve više. I tehnologija te učinkovitost novih generacija akumulatora je sve naprednija, ali i dalje je to potrošni dio automobila. Dakle, ima određeni životni vijek i s vremenom će doći trenutak kad ćete ga morati promijeniti.
Maksimalno vrijeme korištenja akumulatora je pet godina, ukoliko se radi o jako kvalitetnom proizvodu i neophodno je redovno voditi računa o tome koliko je akumulator napunjen strujom.
Nedovoljno jak akumulator poseban je problem za vlasnike “dizelaša” jer je za pokretanje ovih motora potrebno više snage.
Ukoliko se nađete u situaciji da je tokom putovanja vaš akumulator ostao ispražnjen, dajemo vam nekoliko savjeta za brzu pomoć i jako je važno da pratite pravilan redoslijed postavljanja kablova za punjenje.
- Na pozitivan pol praznog akumulatora najprije pričvrstite crveni kabal za pokretanje s pomoću vanjskog akumulatora.
- Spojite drugi, slobodni kraj crvenog kabla s pozitivnim polom punog akumulatora.
- Pričvrstite crni kabal na negativan pol akumulatora ispravnog vozila.
- Pričvrstite slobodni kraj crnoga kabla na neki neobojeni dio u prostoru motora neispravnog vozila, npr. na blok motora.
Sistem hlađenja je jedna od najvažnijih komponenti za ispravan rad motora, tako da je provjera stanja antifriza prije i poslije zimskih mjeseci jako važna. Slaba koncentracija antifriza može rezultirati smrzavanjem tekućine i izazvati veliku štetu na motoru vašeg automobila.
Za pravilan rad motora na niskim temperaturama neophodno je da, po potrebi, zamijenite ili dospete ulje, a zimi se preporučuje korištenje tzv. ‘lakših’ ulja odnosno onih manje viskoznosti.
Antifriz se često posmatra samo kao sredstvo za zaštitu od smrzavanja, mada ponašanje vezano za koroziju ima daleko veći značaj, jer u sistemu za hlađenje vladaju idealni uslovi za razvoj korozije. Ukoliko inhibitori korozije nisu u dovoljnoj mjeri zastupljeni ili nisu međusobno usaglašeni, može doći do oštećenja rashladnog sistema pa i samog motora.
Preporuke kod mijenjanja antifriza:
- Pri izboru rashladnog sredstva paziti na uputstva proizvođača vozila
- Prije sipanja novog antifriza isprati rashladni sistem čistom vodom – po mogućnosti pustiti da voda teče, a da motor radi
- Ne preporučuje se čišćenje sistema hlađenja ili grijanja sodom bikarbonom jer i manje zaostale količine u sistemu mogu izazvati pjenjenje antifriza što znatno smanjuje učinak hlađenja odnosno grijanja
- Izbjegavati naviku ljeti voda, a zimi antifriz, nego cijele godine koristiti antifriz
- Nikada ne koristiti nerazblažen koncentrat
- Koncentrat pripremiti u odnosu datom u tabeli miješanja preporučenoj od strane proizvođača
- Za razblaživanje koncentrata koristiti čistu, po mogućnosti destilovanu vodu
- Najniža koncentracija antifriza u vodi ne smije biti niža od 33 posto
- Ne miješajte različite vrste antifriza jer može doći do pjenjenja i taloženja
- Prilikom nenamjernog prolijevanja antifriza po laku vozila, isperite lak vodom jer nakon nekoliko dana lak može izgubiti sjaj
- Za miješanje i dolijevanje uvijek koristite čiste posude, jer i neznatne količine ulja, prašine i ostalih nečistoča izazivaju pjenjenje
Kao i akumulator ili antifriz/ulja, vlasnik svakog automobila želi da su njegovi brisači što duže očuvani i ispravni. Vijek trajanja brisača najčešće ovisi o samoj kvaliteti, ali postoji i nekoliko savjeta za vlasnike koji bi mogli pomoći da produžimo „život“ metlicama brisača.
Važno je znati da je gumica brisača izuzetno osjetljiva zbog konstantne izloženosti vanjskim utjecajima, raznim vremenskim uvjetima, velikom broju pokreta te nečistoćama.
Kao jedan od načina da zaštitimo brisače je redovno čišćenje vjetrobranskog stakla jer svaka nečistoća na staklu polako, ali ustrajno razdire gumicu brisača. Preporučujemo vam da tokom čišćenja auta, spužvicom obrišete i gumice brisača kako biste odstranili svu prljaštinu.
Rehidrataciju brisača možete napraviti korištenjem vjetrobranske tekućine za čišćenje stakla. Preporučujemo vam da brisače pokrenete najmanje dva puta sedmično kako ne bi došlo da presušivanja gumice brisača.
Tokom velikih vrućina, preporučljivo je brisače podići sa stakla kako se ne bi zalijepili jer će to oštetiti gumicu na mikroskopskom nivou. Također, moramo paziti da se zimi, kada počne smrzavati, brisači ne zamrznu na staklu. Ako se brisači zamrznu na staklu te ih zatim silom pokušamo pomaknuti, to će oštetiti gumicu, te se nakon zimske sezone preporučuje obavezna detaljna provjera ili zamjena brisača.
Vaš OLX.ba – Svijet kupoprodaje!