Na samom predstavljanju nove Škoda Scale odmah smo mogli zaključiti da ovaj model očekuje veliku pažnju kao i prodajne rezultate. Kako nam je naveo Brand Manager Škode za BiH gospodin Vedad Terzić, nova Scala je dobila ime po istoimenoj planini u Češkoj, a Scala na latinskom jeziku označava ljestvicu ili stepenice, koje simbolišu Škodin već dobro zapažen napredak i uspjeh u autoindustriji.
Nakon glamuroznog svečanog predstavljanja novog Škodinog modela u centru Sarajeva, na kojem je bio upriličen zaista vrhunski muzički i zabavni program, nova Scala je već naredni dan bila na raspolaganju svim građanima koji su je željeli provozati.
Nasljednik modela Rapid smješten je na mjesto između Fabije i Octavije i nalazi se u C segmentu “hatchback” vozila. Također ovo je prvi Škodin automobil koji koristi MQB A0 platformu. Kada je riječ o dimenzijama automobila nova Scala je duga 4.362 mm, široka 1.793 mm i visoka 1.471 mm, a međuosovinski razmak od 2.649 mm obećava prostranost u unutrašnjosti kao i dobre vozne osobine.
Dizajn / Vanjski izgled
Dizajn Scale sigurno najavljuje pravac u kojem će ovaj proizvođač težiti i sa narednim modelima, a odlikuje se smjelim i oštrijim linijama, koje zasigurno automobilu “daju” lijepe crte lica. Možemo slobodno reći da nam se Scalin dizajn svidio na prvi, ali i na drugi pogled.
Testirani model je bio u crvenoj boji, te crni detalji poput maske na hladnjaku, rešetki na prednjem braniku, stakla zadnjih vrata i velikog panorama krova dolaze do izražaja i dodatno uljepšavaju automobil. Ovaj primjerak dolazi serijski na 17” alumijskim felgama, a opciono ste u mogućnosti naručiti i za inch veće točkove. Trend vozila bez vidljive ispušne cijevi se nastavlja, ali ono što ovom automobilu zaista zamjeramo je zadnji difuzor koji je izveden u gruboj mat crnoj plastici i mislimo da bi trebao biti barem malo kvalitetniji.
Unutrašnjost
Kada je riječ o enterijeru Scale, ona donosi novi dizajn unutrašnjosti koji je prvi put predstavljen u ovom modelu. Isti dizajn bi trebao imati i Škodin novi kompaktni SUV naziva Kamiq.
U samom enterijeru prvo što primijetite je veliki centralni display koji je izražen, ali veoma lijepo uklopljen na vrh instrument table. Virtuelni kokpit, na kojem se nalazi pregršt informacija, pruža ovom automobilu osjećaj više klase. Trokraki kožni multifunkcijski volan je veoma lijepo dizajniran i odlično “leži” u rukama, a tipkama na upravljaču imate pristup svim funkcijama infotainment sistema.
Kao dodatnu opremu ovaj model je imao i pedale iza volana za upravljanje sedmostepenim automatskim (DSG) mjenjačem. Kvalitet završne obrade gornjih dijelova unutrašnjosti je veoma dobar, dok se u donjim dijelovima može pronaći nešto tvrđa plastika. Dynamic paket unutrašnjosti nam je donio profilisana sjedišta iz jednog dijela, koja zaista odlično izgledaju i daju unutrašnjosti dozu sportskog luksuza. Dodali bismo još da su jako udobna i da je bočna potpora na visokom nivou.
Što se tiče zadnje klupe, možemo primijetiti blago podijeljenje pozicije sjedenja, s tim da je centralni dio isturen, ali to srednjem putniku ne smeta kada je u pitanju prostor za glavu. Zadnja klupa je djeljiva po principu 60/40, naravno sa opcijom potpunog preklapanja. To znači da prtljažniku od 467 litara, koji je ujedno i najveći u klasi, daje dodatni prostor i na kraju dobijate nevjerovatnih 1410 litara.
Ono što bismo izdvojili kao veoma korisno i zanimljivo je prostor u vozačevim vratima namijenjen za pohranu kišobrana kojeg naravno dobijate uz novu Scalu.
Još jedna interesantna stvar je strugalica za led koja je sakrivena ispod poklopca rezervoara. Kao jedinu manu enterijera bismo naveli odsustvo elektronske parking kočnice koja bi upotpunila izgled kokpita.
Vozne osobine
Naš testni model je bio opremljen najjačim motorom u ponudi, a to je 1.5 litarski TSI agregat koji isporučuje 110 kw odnosno 150 konjskih snaga.
Uparen sa DSG sedmostepenim mjenjačem zaista daje uglađen osjećaj vožnje, jer se prenosi doslovno ne osjete, a snaga motora je i više nego dovoljna za težinu od 1,3 tone. Na ovom modelu za udobnost se pobrinuo električno podesivi ovjes, koji ovisno od izabranog načina rada može biti sportski ili komforno orijentisan. Upravo ovom ovjesu možemo zahvaliti dobro držanje na cesti prilikom naglih pokreta i bržih ulazaka u krivinu, ali i na udobnosti koju pruža. Sistemi za praćenje linija, mrtvih uglova kao i pokreta ispred vozila dodatno dodaju na sigurnosti i pružaju lagodniji osjećaj u samoj vožnji. Aktivni tempomat i automatsko kočenje u slučaju opasnosti su postali skoro neizostavni dio kada je u pitanju sigurnost i oni zaista doprinose vozačkom iskustvu. Potrošnja na testu je bila između 7 i 8 litara, ali napominjemo da je vozilo novo, te da je sve vrijeme radio klimatizacijski uređaj. Zaključili bismo da je auto veoma dobar i jako vozljiv te da će zasigurno biti ozbiljan konkurent kada je u pitanju ovaj segment.
Tehničke osobine
Konfiguracija motora: 1,5l L4
Tip motora: benzinski
Snaga motora: 110kW / 150ks
Obrtni moment: 250 Nm
Pogon: prednji pogon
Mjenjač: automatski DSG, 7 brzina
Ubrzanje 0-100km/h: 8,2 sekunde
Maksimalna brzina: 219 km/h
Dužina: 4362 mm
Širina: 1793 mm
Visina: 1471 mm
Međuosovinski razmak: 2649 mm
Težina vozila: 1265 kg
Prtljažik: 467 l
Potrošnja(kombinovano): 5,2 L/100km
Rezervoar: 50 litara
Iz ženskog ugla
S obzirom da žene uglavnom obraćaju pažnju na vanjski izgled i boju automobila, Škoda Scala ih je ipak impresionirala i enterijerom i sigurnošću tokom vožnje.
Prvenstveno ih je privukao sami izgled automobila i crvena boja koja je idealna. Iz tog razloga im automobil izgleda kao jedan koji bi poželjela svaka žena. Sjedišta su dobila visoku ocjenu u pogledu udobnosti i atraktivnog izgleda.
Touch screen display sa prikazom zadnje kamere je nešto što su ponajviše komentarisale uz opasku da je bolji od svakog parking senzora.
Za mame koje se često u toku vožnje okrenu da provjere da li su im mališani svezani, tu je zvučni signal i za putnike stražnje klupe koji nisu stavili sigurnosni pojas, što zasigurno doprinosi sigurnosti i bezbrižnosti.
Prostrani gepek i mnoštvo malih pretinaca ocijenile su kao veliki plus kada je u pitanju praktičnost.
Također su spomenule da veliki panorama krov doprinosi izgledu, kao i da je djeci veoma zanimljiv za razgledanje.
Za cijenu i informacije o konkretnom modelu, možete kontaktirati zastupnika direktno putem OLX.ba, klikom na link: OVDJE
OLX.ba – Svijet kupoprodaje!