Top
OLX auto test: Mazda CX-30 - OLX blog
fade
6316
post-template-default,single,single-post,postid-6316,single-format-video,eltd-core-1.2.1,flow-ver-1.7,,eltd-smooth-page-transitions,ajax,eltd-grid-1300,eltd-blog-installed,page-template-blog-standard,eltd-header-vertical,eltd-sticky-header-on-scroll-up,eltd-default-mobile-header,eltd-sticky-up-mobile-header,eltd-dropdown-default,wpb-js-composer js-comp-ver-6.4.2,vc_responsive

OLX auto test: Mazda CX-30

Ovoga puta na testu imamo potpuno novu Mazdu CX-30. Novi model Mazde u kompaktnoj SUV klasi ili crossover kako ga mnogi vole nazivati. Naš testni model dolazi u pakovanju od dva litra sa SkyActive G motorom, precizno rečeno sa dvolitarskim benzinskim agregatom i manuelnim šestostepenim mjenjačem o kojima ćemo nešto kasnije govoriti. CX-30 je smješten između Mazdinih modela CX-3 i CX-5 pa se sigurno pitate zašto se ne zove CX-4. Razlog je što model CX-4 već postoji i dostupan je samo najmnogoljudnijoj populaciji – Kinezima. CX-30 je baziran na platformi nove Mazde 3 pa nudi nešto više prostora unutra u odnosu na CX-3 koji je baziran na platformi manjeg brata – Mazde 2.

Pa da krenemo redom.

Dizajn

Novi Mazdin dizajn zaista oduševljava i vjerujemo da ćete se složiti da je automobil izuzetno atraktivan i upečatljiv. Mazdina Soul Red Crystal boja, odnosno žarko crvena boja, se ističe i sigurno je da ćete biti primijećeni u ovakvom automobilu.

Veliki 3D gril i oštre linije od kroma oko njega daju automobilu dinamičnost i sportski duh. Led svjetla koja su “utopljena” u prednji dio automobila, daju  “opasan” look te zaista svoj posao po mraku odlično rade. Nešto blaže bočne linije i crne zaštitne plastike dužinom cijelog vozila naglašavaju da se ipak radi o crossoveru koji je malo porastao u visinu, gdje dobijamo ukupno 17 cm udaljenosti od tla.

Felge od 18 incha doprinose robusnijem izgledu i odlično se uklapaju u liniju automobila. Zadnji dio je zakošen sa prelijepo dizajniranim “štopkama” koje su izražene na bočnoj strani automobila. Kao jedinu zamjerku vanjštini automobila bismo naveli zadnji branik koji kao da je zaboravljen pa je cijeli ostao u mat crnoj boji. Mislimo da bi gornji dio trebao biti u boji automobila, a donji dio (tzv. difuzor) da ostane u ovakvoj izvedbi. Sve u svemu ovo je jedan zaista prelijep automobil, koji svojim dizajnom i kvalitetom izrade ozbiljno konkuriše čak i premium segmentu vozila.

Motor, mjenjač i pogon

Kao što smo naveli, testni model je opremljen dvolitarskim benzinskim agregatom sa već dobro poznatom i efikasnom SkyActive tehnologijom. Atmosferski benzinac isporučuje 122 konjske snage uz nevjerovatni obrtni moment od 213 Nm, što je za takav tip motora iznad svih očekivanja.. Prenos snage, u ovom slučaju samo na prednju osovinu, odvija se putem odličnog šestostepenog manuelnog mjenjača s kojim ćete lako prebacivati brzine kao pravi profesionalac.

Ono što trebamo naglasiti je to da ovaj motor dolazi u paketu sa Mild Hybrid tehnologijom, narodski rečeno “poluhibrid”, što u prevodu znači da nema klasični elektro motor nego samo jedan elektro generator koji koristi kinetičku energiju za svoje napajanje i koji pomaže radu samog motora. To se najviše odražava na start/stop funkciju koja je poboljšana na način da se automobil dosta ranije gasi i kasnije pali obzirom da ima dodatni izvor električne energije, te zbog direktnog ubrizgavanja goriva i pametnog pozicioniranja klipova motor je moguće upaliti skoro na samu pomisao. Ova tehnologija mnogo doprinosi smanjenju potrošnje i za ovakav benzinac potrošnja od  7,8 litara gradske/brdske vožnje zaista nije puno.

Napomenut ćemo da u ponudi postoji još 1,8 litreni dizelski SkyActive D motor, koji isporučuje 116 KS i 270 Nm obrtnog momenta. U ponudi je i revolucionarni Mazdin SkyActive X agregat, koji je u suštini benzinski motor sa osobinama dizelskog, što znači da za pokretanje koristi siromašnu smjesu goriva i kompresovanog zraka. Na visokim i niskim obrtajima lako se prebaci na klasični rad benzinskog motora, a to je kontrola rada putem svjećice. SkyActive X zahvaljujući kompresoru isporučuje 180 ks i 224 Nm obrtnog momenta.

U ponudi sa svim agregatima možete odabrati pogon na sva četiri točka, kao i šestostepeni automatski mjenjač.

Unutrašnjost

Na prvi pogled odmah možete primijetiti da se radi o jednom minimalistički dizajniranom, prelijepom i zaista kvalitetnom enterijeru. Koža koja preovladava u unutrašnjosti zaista odiše kvalitetom i veoma je dobro izvedena kombinacija smeđe i crne boje kože, preko instrument table i bočnih panela koji se uklapaju i nadopunjuju liniju instrument table. Sportski trokraki volan odlično je ergonomski oblikovan te zaista dobro “leži” u ruci. Komande sigurnosnih i infotainment sistema su napravljene od vrhunskog aluminijuma, te na dodir pružaju osjećaj koji dobijate u mnogo većoj klasi. Iza upravljača se nalazi kombinacija starog i novog, jer kao što kažu ljudima nikako ugoditi, pa tako u sredini imamo digitalnu tablu na kojoj je moguće mijenjati prikaz i dobiti različite informacije, a po strani se nalaze analogne kazaljke kako bi zadovoljile i one koji nisu pobornici novog doba. Na centralnom dijelu automobila nalazi se veliki naslonjač za ruku ispred kojeg su idealno pozicionirane komande infotainment sistema. Upravljanje interfaceom se vrši putem kruga koji veoma dobro reaguje i prenosi komande sistemu koji radi veoma glatko i brzo. Iza mjenjača se nalaze i dva pristojna držača za čaše iza kojih imate prostor za pohranu vašeg mobilnog uređaja. Centralni dio instrument table je rezervisan za komande klimatizacijskog uređaja, iznad kojeg se nalazi centralni display veličine 8,8 incha koji kao da izlazi iz same instrument table. Ventilacija za suvozača je skoro neprimjetno uklopljena u samu instrument tablu što je još jedan dokaz minimalističkog dizajna unutrašnjosti koji je po mišljenju većine pun pogodak.

Sjedišta su u ovoj izvedbi kožna, veoma udobna i mekana, ali i dovoljno profilisana kako bi pružila stabilnost tokom vožnje. Vozačevo sjedište je kompletno kontrolisano elektronski, dok ćete se na suvozačevom mjestu služiti polugicama i tako sebi napraviti odgovarajući položaj. Kada je riječ o stražnjoj klupi, ponuda prostora nije baš na zavidnom nivou, ali je dovoljna da se dvije prosječne osobe smjeste dovoljno udobno. Maloj ponudi prostora za glavu doprinosi i veliki C stub kao i zakošena vrata gepeka, ali to je očigledno cijena dizajna. Zadnja klupa je djeljiva u omjeru 60/40 i kada je preklopljena, prtljažni prostor od 430 litara prerasta u ogromnih 1400 litara. Iznenadilo nas je odsustvo ambijentalnog svjetla u kokpitu, pa je navečer poprilično mračno unutra pa vjerovatno ne bi škodila pokoja led-ica usmjerena ka nogama i pokoja led linija u bočnim panelima. Kada se izuzme navedeno unutrašnjost možemo ocijeniti veoma visokom ocjenom.

Vozne osobine

Mazda u vožnji kao i uvijek pruža osjećaj sigurnosti i udobnosti. Upravljanje je direktno i uz pomoć Mazdinog G-vectoring controla prijanjanje i “ležanje” u krivinama je skoro na nivou sportskog automobila. Uglađeni rad motora i vrhunskog mjenjača je odmah primjetan pa su 122 konjske snage koje su na raspolaganju sasvim dovoljne za jednu normalnu vožnju, ali i prilikom nešto dinamičnije vožnje sa više preticanja nećete osjetiti nedostatak snage (ako vam nedostaje snage imate pomenuti SkyActive X sa 180 ks). Tada je motor na nešto višim obrtajima, kao i svaki atmosferski motor, što se automatski veže za veću potrošnju. Ali potrošnja je uvijek najviše zavisila od “težine” noge vozača. Tvornički deklarisanu potrošnju(kombinovanu) od 5,1 litara moći ćete postići samo laganijim načinom vožnje bez puno pritiskanja papučice gasa. Potrošnja na našem testu se penjala i do 8 litara ovisno od prirode terena na kojem smo vozili, a potrošnja u gradu (kad nije udarna špica) se kretala oko 7,5 litara, što je za 1,3 litra više nego što to tvrde u fabrici, ali je to i dalje zadovoljavajuća brojka obzirom da čak i dizel (u ovoj zapremini) u gradu može trošiti i do 8 litara. Ubrzanje od 10,6 sekundi do 100 km/h i maksimalna brzina od 186 km/h vas neće učiniti trkačem, ali ni ostaviti na začelju kolone.

Head-up display, koji smo imali u ovom modelu, daje Mazdi dodatnu dozu “premium toucha”. Na njemu se standardno nalazi brzinomjer i znak sa ograničenjem brzine koja važi na putu kojim vozite. Veoma precizno prepoznaje znakove i na vrijeme će vas upozoriti ukoliko je došlo do promjene ograničenja i tako sačuvati novac u vašem džepu. Na displayu će biti prikazan i aktivni tempomat ukoliko je uključen, te će vam se prikazati i ikonica volana ukoliko ima potrebe da ispravi vašu putanju (lane assist). Pomenuti sistemi pomoći, naravno i kamere i senzori, su dovedeni na visok nivo, pa će vam prilikom parkiranja 4 kamere (prednja, zadnja i dvije bočne) projektovati veoma kvalitetnu i preciznu sliku iz ptičije perspektive koja zaista može biti od pomoći i za one koji se slabije snalaze za volanom. Prikaz kamere koju želite možete birate pritiskom na dugme koje se nalazi na lijevoj strani table. Dosta o “štreberskim” dodacima, Mazda ima i onu “zabavniju” stranu, te prilikom vožnje, osim suvozača, za ugođaj u automobilu pobrinut će se “Bose” audio sistem sa vrhunskim setom zvučnika kao i bas “kutijom” koji će zadovoljiti i one najzahtjevnije audiofile.

Nakon 7 dana provedenih sa Mazdom, došao je trenutak kojem se nismo baš veselili, a to je trenutak vraćanja, odnosno predaje ljubaznom osoblju Connecta d.o.o. koji su nam ustupili novi CX-30 na test i koji su naravno ovlašteni zastupnik Mazdinih vozila.

Ono što možemo potvrditi je da Mazdin KODO Design Language, odnosno dizajn i filozofija Mazdinih vozila, nikoga ne ostavlja ravnodušnim i parira čak i onim u premium segmentu vozila. Novi CX-30 je jedan zaista vrhunski automobil, koji svojim izgledom i kvalitetom izrade cilja evropsko tržište i za kojeg ne sumnjamo da će postići odlične prodajne rezultate.

CIJENA TESTNOG MODELA: 56.900,00 KM sa PDV-om

TEHNIČKE OSOBINE

Konfiguracija motora: 2,0l  L4
Snaga motora: 90kW/122KS
Tip motora: benzinski
Obrtni moment: 213 Nm
Rezervoar: 51 litar
Ubrzanje 0-100km/h: 10,6 sekundi
Pogon: prednji pogon
Maksimalna brzina: 186 km/h
Mjenjač: manuelni, 6 brzina
Potrošnja(kombinovano): 5,1 L/100km

Dužina: 4395 mm
Međuosovinski razmak: 2655 mm
Širina: 1795 mm
Težina vozila: 1350 kg
Visina: 1540 mm
Prtljažik: 430 l

Anesa
1 Comment
  • dopuna

    pa majke ti otkud strucnjaci i za mobitele i auta i krave is ve to odjednom 😀 golemo.

    10 Marta, 2020 at 22:33 Komentariši

Objavite komentar