Kiša i problemi uslijed zapušenih odvodnih kanala na automobilima

zapusen_odvodni_kanal

Mokar pod, neugodni mirisi u kabini, stakla ‘magle’? Najčešće je to direktna posljedica zapušenih odvodnih kanala i prodora vode u kabinu.

Iako je septembar tek počeo, vremenske prilike su prilično neujednačene, a svako malo iznenadi nas kiša. Na prvi pogled, ona samo pravi probleme dok pada, usporava saobraćaj i ometa vidljivost. Međutim, čak i kada kiša konačno stane za njom ostaju posljedice.
Naime, uslijed nemara vlasnika ali i servisera koji bi trebalo da ovo provjeravaju prilikom redovnog održavanja, na velikom broju automobila zapuše se odvodni kanali. Njihova uloga je, kako im i samo ime kaže, da odvode višak vode koji završi u području u kom se dodiruju vjetrobran (šajba) i poklopac haube. Nažalost, to je ugroženo područje jer se upravo u njemu skupljaju prljavštine – najviše trulo lišće, blato i ostale nečistoće koje zatim veoma efikasno zapuše odvodne kanale i time izazovu mini-poplavu u unutrašnjosti vozila što izaziva više direktnih posljedica.

Dakle, umjesto da preko odvodnih kanala izlazi van vozila, voda se preljeva i polako ali nezaustavljivo stiže u kabinu. Uskoro je pod poplavljen, a tada, osim što se stvara neprijatan miris u kabini može doći i do ozbiljnijih posljedica – korozije.

ciscenje_odvodnih_kanala2

Do zapušenja odvodnih kanala, po iskustvima servisera, najčešće dolazi kod slabo održavanih vozila starijih od šest godina što je zanimljivo, jer je upravo to kategorija u koju spadaju najtraženiji polovnjaci na bh. tržištu. Upravo zato moramo da naglasimo da je ovo jedna od provjera koju bi valjalo obaviti prije kupovine polovnog automobila starosti šest i više godina jer su oni podložni ovom problemu. Naime, osim godišta, na povećan rizik od zapušenja odvodnih kanala kod polovnih vozila utječe i činjenica da su mnogi od njih proveli duže vrijeme na auto-placevima čekajući kupce. Za to vrijeme padala je kiša, snijeg i ko zna šta još, te su se kanali zapušili. Zato, vodite računa i prije kupovine provjerite da li na vozilu postoje problemi koje smo nabrojali.

provjera_odvodnih_kanala

Mjesto na kome počinje poplava, otvor ispod poklopca haube u neposrednoj blizini vjetrobrana. Ovdje su otvori o kojima pričamo. Trulo lišće, blato i ostale prljavštine ih zapuše pa uslijed toga voda preplavi prostor ispod vjetrobrana i završi u automobilu.
Posljedice vode mogu se lako vidjeti – postava poda je potpuno mokra. Na ovaj način se stvaraju neugodni mirisi u kabini.

mokar_pod_auto

Provjeru i po potrebi čišćenje odvodnih kanala trebalo bi raditi na svakom redovnom servisu.

ciscenje_odvodnih_kanala

32 mišljenja za “Kiša i problemi uslijed zapušenih odvodnih kanala na automobilima

  1. Žrtva sam zapušeni odvodnih kanala na autu i sad se susrećem mimo mokrog poda i sa kvarom elektro istalacije koja se pojavila vjerovatno zbog vlage..Pali mi se lampa za ulje mada ga ima dovoljno..Obrtaji motora povremeno prorade itd..Iskusni majstori nemogu odgonetnuti kvar

    • Lampica se pali zbog nedovoljnog pritiska ulja u motoru, što znači da negdje pušta sistem podmazivanja, a može se desiti i zato što je smanjen broj obrtaja motora iz nekog drugog razloga razdešenosti sistema napajanja strujom ili gorivom. Pravi majstori bi to trebali znati utvrditi na licu mjesta rednom eliminacijom grešaka, što vaši očigledno nisu bili u stanju.., a i ne čudi me to jer je ovo Bosna, zemlja javašluka i podobnih a nesposobih.

    • Isto mi se dogodilo prije 3 dana…I na moju srecu bila je u pitanju samo jedna zica koja se odlemila…Ako si iz Sa preporuka za majstora: Edo i Muaz preko puta Wize na Stupu.

  2. Ja sam imao isti problem sa VW Passatom b5+.Voda je prodrla u unutrasnjost automobila,ali nije bilo neprijatnih mirisa.Probusio sam nekoliko rupa na kriticnim mjestima,i sad voda bez problema otice.
    P.S Ne dozvolite da vam se to desi,pogotovo u VW vozilima,jer je meni crkao board kompjuter pa me je taj dio bez ugradnje,polovan kostao 800KM!

    • Zaboravio sam da kazem,voda se nazad cula kao da su flase sa vodom na podu.Cim bi se uslo u krivinu,voda bi se mucala i stvarala cudne zvukove.

    • Imao sam isti problem na istom modelu pasata 2001 godina,posle duge pretrage gdje voda prodire u unutrasnjost auta ustanovio sam da voda prodire ispod kutije zracnog filtra za ventilaciju,masa koja je stavljena fabricki izmedu kutije filtera i lima je bila u fazi raspadanja.Jednostavno rijeseno pomocu kvalitetnog silikona, skinuta kutija od ventilacije ociscena,silikonirana i vracena na mjesto.
      Srecom samo mi ne radi rasvjeta u autu koja se pali kad su vrata otvorena a glavni procesor se nalazi ispod vozacevih nogu u podu.

  3. Ja sam imao navedene probleme,sve plivalo unutra,u vektri B. Očistio svu prljavštinu (rukom) i izolir trakom širokom(onom srebrenom) zalijepio spoj ispod šajbe inposlije toga su bile velike kiše,ali sve suho. Malo ružno izgleda,ali služi svrsi. Pozdrav

    • Ja isto na audi a4, čula se voda, ja nisam znao gdje dok nije otišao modul centralne, auto pobudalilo, pali i gasi svjetla, otključava, zaključava, pali se sto signala na tabli. Kad sam proguguglao i digao tepih, ima šta vidjeti, bukvalno 20-30 litara vode je bilo. OBAVEZNO pregledati rupe, nalaze se ispod akumulatora i vakuum cilindra za kočenje. Na žalost mora akumulator vani, što nije baš zgodno kod njega. I ono najbolje, novi modul, haha.

  4. Zena dosla s posla kaze nerade mi brisaci….Ja pogledam probam osigurace dobri…reliji ” Cvakcu” otpojim motor struja dolazi…oko motora se nakupio Humus nebi me iznenadilo da I glista za pecanje ima…otpojim motor vidim struja dolazi na dzek normalno…pokusam malo okrenuti osovinu motora ma kakvi ni da cuje….rastavim motor u “tiftike” imam sta I vidjeti I pored zaptivaca unutra motor sav rdjav…ajd ocistim sve napravim radi…Ko zna koliko je motor bio u vodi a sve zbog toga sto je odvodni kanal bio zacepljen …sreca u zene pezoic pa nema neke elektronike….al sam odma pregledao mog A4 …Dobar tip ….svaka cast… A sad zna se uvjek je bilo I doktora I nadridoktora do tebe je kome ces otici!!!

  5. Molim vas gdje se ti odvodi nalaze kod škode octavie 2001. godište na prednjem dijelu auta i da li ti odvodni kanali postoje i na zadnjem dijelu automobila? Lijep pšozdrav!

  6. Imam golfa 2, 1.3 benzin 1985 godina u odličnom stanju, stalno garažiran, lampica i zujalica od ulja se pale kad im prahne. U motoru sam promjenio one “senzore”, stavio nove original ali džaba opet se sve to pali. Skinem žice sa ona dva senzora na glavi motora ali čim trznem naglo po gasu, upali se zujalica. Ulja ima, 10W40 inina polusintetika, filter uljni bosch. Prošle godine sam mjenjao km sat (sa dva džeka) ali opet nakon nekoliko zuji. Te satove još samo mostarci prodaju a zna se da su oni najmasniji 40-50 KM 😀 Majstor kaže promjeni auto…..Izludih

    • U tvog golfa 2 imas ispod volana, tablu sa osiguracima i relejima, uzmi drugu i zamjeni, cesto im se pojave spojevi unutar te table, neisplati se otvarati i popravljati, zamjeni i rijesen problem.

  7. Isto kao uovih predhodnih komentara za pasata5+,ulazi voda na desnu stranu kad je kupljen nov desavalo mu se isto kao sad vozio kod par majstora niko nemoze naci gdje ulazi voda.

  8. zelio bih opisati problem ulaska vode o vec navedenom slucaju, kako bi svim sadasnjim ili buducim vlasnicima vw passata olaksao probleme. Kvar je toliko banalan da je smjesno, radi se o jednoj tako maloj serijskoj greski na karoseriji passata i njegovog brata audija b5, ali koja moze puno kostati ako se ne otkloni. Voda je dosla u motor, …Odakle ,bio je veliki upitnik? passat ispod akumulatora ima rupu za odvod vode koja se slijeva u medjuprostor izmedju kabine auta i motora, no svabe su stavile neku kao mrezicu u taj odvod (koja ne znam cemu sluzi jer svejedno kaplje voda na tlo i nema svrhe da je tamo jer kada u nju dodje suho lisce ili prljavstina odvod se zacepi) i voda nema kuda oticati nego se gomila i zadrzava te sam zatekao akumulator i bubanj od serva kocnica doslovce preko pola uronjene u vodu. To se nije odmah vidjelo jer passat ima zastitnu plastiku preko koja je onemogucavala da se vidi voda, a nikom to nije padalo na pamet, jer su svi gledali motor, glavu motora. Kako je bubanj serva od kocnica bio duze vrijeme uronjen u vodu pocela je voda ulaziti i njega, te zbog toga sam imao vodu u kocnicama. S obzirom da je bubanj serva kocnice spojen crijevom na tandem pumpu na glavi motora, kako bi mu radio vakum, tandem pumpa je uvlacila vodu u motor, odnosno u ulje, a kako je kolicina vode bila znacajna nastajala je smeđe/bijela emulzija nalik na majonezu. Nakon zamjene pumpe i ciscenja emulzije iz motora ,zamjene ulja i filtera…kvar je otklonjen…bez posljedica…iz rupa u kanalima koje su bile zacepljene uklonjene su mrezice tako da voda nesmetano izlazi iz kanala van…eto toliko. Ukoliko imate passata odmah provjerite dali vam se voda zadrzava u prostoru koji je vec naveden i uklonite te mrezice ili cepove koji ni sam neznam cemu sluze kada voda ionako izlazi van

  9. Megan cupe 97 benzinac 2;0
    Curi voda kroz odvod,oko 2 cm vode po podu. Odćepio sam rupe na sredini auta i sa desne strane ispod akumulatora. Nemogu naci rupu sa lijeve strane auta zbog skucenog prostora ventilacije ispod haube. Dali je odvod moguce odćepitj na odozdola kroz blatobran da ga odvezem na grabu ili je odvod zavojit pa zica nece moci kroz njega?

  10. ko moze da pomogne , gde su kanali na land rover freelender ?2000g. dizel 2,0/?????zapusena mi je leva str. kod upravljaca/pozdr. .
    Makedonac

  11. Narode pomagajte. Moj pasat 2004 godina vec zadnje dvije kise pojavi se voda ispod noga vozaca i iza vozacevog sjedista. Desna strana je potpuno suva. Sta mi je ciniti. Unaprijed hvala..

  12. znaci audi a4 2002
    ulazi voda na vozacevo mjesto nakon kise
    prvo daljinski neradi, pa otkljucavanje jebe, pa podizaci stakla(osiguraci su ok) i sad nakraju nece ni da upali
    nema nikakvog kontakta

  13. Imao sam dva passata 5+ i sad vozim treceg…. kod svakog sam imao isti problem,voda iza vozaca i suvozaca… problem je u tome sto s vremenom strune guma il sta vec ispod tapacirunga tj ispod onog sivog lima sto se nalazi kad skines tapacirung s vrata… i bez obzira sto su kanali u vratima cisti i odvode vodu ono svejedno popliva jer kad voda niz prozor upada u vrata preljeva se preko tog lima i guma je strunula i pusta vodu unutra…ja sam problem rijesio prozirnim silikonom…zamazo sve oko lima i nema vise vode unutra… valjda ce nekom bit od pomoci moj komentar…

  14. Mazda 6 2003 Sedan 2.0 Dizel
    POMOC…..!!!!Voda konstantno ulazi kroz gepek a ne mogu da skontam odakle ulazi.Samo desna strana i to samo kada je kisa i dok auto stoji.Inace nije nagnut,stoji na ravnom!!!Fleka na kadici 20×20 i samo na tom jednom mestu.Sta uraditi i kako proveriti odakle curi voda???Hvala unapred!

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *