Kupovina/prodaja Trendovi

E-commerce na OLX.ba

E-commerce na OLX.ba

E-commerce ili e-trgovina je aktivnost prodaje i kupovine dobara putem Interneta.
Najpoznatije svjetske eCommerce platforme su Amazon.com i Ebay, a kada govorimo o Bosni i Hercegovini to je OLX.ba.

U ovom članku ćemo opisati online kupoprodaje sa akcentom na artikle koji su označeni kao “NOVO” na OLX.ba, a kojih je u posljednje vrijeme sve više. Povećanjem broja novih proizvoda  postajemo e-Commerce platforma na kojoj i ponuđači novih roba pronalaze svoje kupce.

OLX.ba važi za najposjećeniju online platformu za kupoprodaju u Bosni i Hercegovini sa prosječno 150 miliona pregleda stranica mjesečno.

Na OLX.ba se nalazi skoro 3 miliona aktivnih oglasa, a robe i usluge su trenutno podijeljene u 2020 različitih kategorija, od kojih možemo izdvojiti glavne i najposjećenije: vozilanekretninebiznis i industrijamobilni uređajiposlovi i usluge.

“Ne možete jednostavno napraviti web stranicu i očekivati da će kupci jednostavno pohrliti da kupuju. Ako zaista želite uspjeti morate kreirati posjetu.” – Joel Anderson, CEO, Walmart

U trenutku pisanja ovog članka, na OLX.ba nalazilo se 2.962.309 aktivnih oglasa/artikala, od čega 1.051.361 označenih kao “Novo”, a 1.910.948 označenih kao “Korišteno”. Iako su korisnici navikli da na OLX-u mogu kupiti uglavnom već korištene stvari (ili na primjer zamijeniti trenutno vozilo sa onim novijeg godišta), dijagram ispod prikazuje da se ta situacija mijenja iz dana u dan.

Uzrok nalazimo u prisutnosti sve većeg broja brendova koji OLX.ba biraju za svoju dodatnu, a nekada i jedinu online prodajnu platformu.

Kupovni put na OLX.ba u 90% slučajeva počinje kroz pretragu pojmova i kupci (koji su već u zreloj fazi razmatranja kupovine) na korak su do same realizacije, tj. kupovine određenog artikla. U prilog tome idu i podaci Dotmetrics istraživanja prema kojem, od svih web stranica koji ulaze u mjerenje, OLX ima najviše učitavanja stranica od strane posjetilaca zainteresovanih za online kupovinu.

Kada govorimo o korisnicima koji se nalaze na OLX.ba, njih je trenutno registrovano više od 2 miliona, a možemo ih podijeliti u 3 skupine:

OLX PRO i Shopovi su napredniji korisnici, koji uživaju značajnije benefite u procesu kupoprodaje na OLX.ba, a u nastavku ćemo ih malo detaljnije opisati.

OLX PRO je poseban profil, namijenjen za profesionalce i one koji žele dodatne funkcionalnosti pri online trgovini. Karakterišu ga brojne pogodnosti kao što su:

  • veći broj aktivnih artikala na profilu, u odnosu na klasične profile
  • profesionalna statistika na profilima
  • veći limiti stovremeno aktivnih oglasa u nekomercijalnim kategorijama (vozila i nekretnine)
  • veći limiti besplatnih slika na artiklu
  • profesionalna značka na profilu
  • slanje slika u porukama
  • popust pri objavi komercijalnih oglasa i još mnogo toga.

OLX Shop je jedinstveni način promocije trgovine, agencije ili biznisa na internetu.

To je posebno razvijen sistem kupoprodajne platforme OLX.ba koja omogućava maksimiziranje prihoda od već postojećeg ili tek začetog biznisa – uz nizak utrošak energije i vremena.
OLX shop mogu otvoriti sva fizička i pravna lica koja žele unaprijediti prodaju putem online kanala i OLX platforme.

Na OLX.ba je trenutno aktivno oko 2500 OLX Shopova, a dijelimo ih u 4 kategorije, shodno benefitima i potrebama korisnika na: BRONZESILVERGOLD i PLATINUM.

S obzirom da OLX Shopovi važe za profesionalni alat kupoprodaje na OLX.ba, isti imaju značajne suštinske prednosti:

  • bonusi za promociju
  • popuste na dodatni OLX kredit
  • kreiranje vlastite poddomene
  • postavljanje logotipa na shop
  • lakša i brža objava većeg broja artikala
  • bez limita na broj objavljenih artikala
  • profesionalna statistika posjećenosti
  • profesionalni izgled OLX shopa
  • akcijske ponude na shopu i još mnogo toga.

Detaljnije karakteristike svakog paketa možete pročitati ovdje.

Svakodnevni rast aktivnih korisnika, prisutnost sve većeg broja profesionalnih profila (OLX PRO i OLX Shop), kao i poznatih brandova na OLX.ba možemo primijetiti da online kanal postaje sve priznatiji kada je pitanju prodaja.

Integracija prodajnih servisa 

U tekstu smo već spomenuli sve veći broj biznis profila koji OLX koriste ne samo kao dodatni kanal prodaje, već i jedini kada je online prodaja u pitanju. Tome u prilog ide i stalna tehnička nadogradnja platforme, gdje je moguće na jednom mjestu obaviti kompletan kupoprodajni proces uz integrisane servise kao što su dostavabesplatni pozivi prema korisnicima unutar OLX aplikacije, ili API integracija  za unos većeg broja novih artikala Shopova.

E-commerce i predviđanja za budućnost

Iako zvaničnih e-commerce podataka za Bosnu i Hercegovinu ima jako malo, pronašli smo određene statistike globalnog razvoja. Ispod je prikazan rast e-Commerce-a uz predviđanja da će i u narednim godinama zadržati isti trend.

* maloprodaja putem internet trgovine, širom svijeta u periodu od 2014. do 2023.godine, izraženo u milijardama američkih dolara – podaci preuzeti sa stranice Statista.

Najpopularnije kategorije internet kupovine globalno 2018. godine

Od 2018. godine 57% globalnih korisnika interneta kupilo je proizvode povezane s kategorijom “Moda” putem interneta, što odjeću čini najpopularnijom kategorijom  online kupovinu u svijetu. Obuća je na drugom mjestu sa dosegom od 47%.

Kategorija “Odjeća i obuća” i na OLX.ba čini jednu od većih i značajnijih kategorija, u kojoj se trenutno nalazi više od 173 000 artikala.

Procenat penetracije internet korisnika po regijama u Evropi prikazuje grafika ispod:

Iako Bosna i Hercegovina nije obuhvaćena u navedenom mjerenju, podaci za južnu Evropu govore da penetracija internet korisnika iznosi 77%, 47% korisnika vrši online kupovinu i prosječno troše 1,030 EUR-a.

* izvor podataka je ovdje.

Da je online trgovina u stalnom porastu i u Bosni i Hercegovini daje primjer Black Friday-aOLX.ba je pratio statističke podatke korisnika koji su na svojim artiklima naglašavali ovu ključnu riječ i kreirali posebne popuste, a u svrhu što bolje prodaje. Iako pravog uvida o broju kupljenih artikala nemamo obzirom da kompletan kupovni put ne mora proći OLX.ba sistem, evidentirana je značajno veća posjeta na navedenim artiklima – čak do 10x više, nego dan prije Black Friday-a.

*nasumično odabrani artikli na OLX.ba koji su u naslovu sadržavali riječ “Black Friday”, podaci o artiklima nisu vidljivi zbog zaštite podataka koje OLX.ba nikada ne iznosi javno, osim ukoliko nisu u pitanju zbirni podaci

Zanimljivo je da su i u danima nakon BF-a navedeni artikli bilježili veći broj posjeta nego u danima koji su prethodili ovom – kako ga nazivaju, najvećem online prazniku, a koji sve veći značaj ima i u Bosni i Hercegovini.

*grafički prikaz podataka iz prethodne tabele, izvor: Interna OLX statistika

Online kupovinom je moguće iz udobnosti svoga doma kupovati artikle i na taj način izbjeći saobraćajne gužve i kolaps koji je nastupio 29.11.2019. godine u svim dijelovima naše države, u blizini prodavnica i šoping centara. Vjerujemo da će iz godine u godinu značajnost ovog “online praznika” samo rasti, a samim tim i online kupovina, za sve one koji žele izbjeći negativne strane kao što su gužve, a i dalje uživati u popustima koji im ovaj dan donosi.

Internet kupovina u Sjedinjenim Američkim Državama

U Sjedinjenim Državama je protekloj godini evidentirano je ukupno 258,9 miliona online kupaca. Očekuje se da će se ta brojka povećati na preko 307 miliona kupaca u 2023. godini, dosegnuvši 79,2% odnosno 90,8% američkih korisnika interneta. Najbrže rastuće kategorije e-trgovine su hrana i pića sa 12,7 posto CAGR-a između 2017. i 2023. godine, u odnosu na prosječni rast industrije od 8,7 posto.

Online trgovina u Sjedinjenim Državama

Sve u svemu, kupci u Sjedinjenim Državama bili su zadovoljni e-maloprodajom u cjelini, a mrežna maloprodaja osvojila je 82 od 100 bodova u 2018. godini ACSI (Američki indeks zadovoljstva kupaca). Nakon što je godinama bio najbolje prodavani internetski trgovac, zadovoljstvo korisnika Amazona smanjilo se na 82/100 bodova, što je u skladu s prosjekom u industriji. Amazon je u februaru 2019. godine pokrenuo gotovo polovinu maloprodajnog tržišta e-trgovine u Sjedinjenim Državama, a drugoplasirani eBay nije dosegao ni dvocifrenu brojku.

*izvor: Statista

Nastanak i razvoj e-Commerca

Na kraju ovog blog članka osvrćemo se na nastanak e-commerca i njegov razvoj kroz godine:

Vaš OLX.ba – Svijet kupoprodaje!


    Napisao:

    Objavljeno 06.01.2020 u 12:51



    Ostavite odgovor