Top
Pripremite vozilo za zimsku sezonu - OLX blog
fade
8646
post-template-default,single,single-post,postid-8646,single-format-standard,eltd-core-1.2.1,flow-ver-1.7,,eltd-smooth-page-transitions,ajax,eltd-grid-1300,eltd-blog-installed,page-template-blog-standard,eltd-header-vertical,eltd-sticky-header-on-scroll-up,eltd-default-mobile-header,eltd-sticky-up-mobile-header,eltd-dropdown-default,wpb-js-composer js-comp-ver-6.4.2,vc_responsive

Pripremite vozilo za zimsku sezonu

Kupovina zimskih guma je jedna od najvažnijih stavki koja vas očekuje u pripremi vašeg vozila za predstojeću zimsku sezonu. Stanje guma je jedan od najbitnijih elemenata koji su presudni za sigurnost saobraćaja.

Sa dolaskom nove sezone dobro je obratiti pažnju i na iduće stavke:

  • Gume (dimenzije, dubina šara, pritisak)
  • Akumulator (kablovi, polovi, punjenje)
  • Kočnice (provjeriti i po potrebi zamijeniti)
  • Lanci (kvalitet, dimenzije i postavljanje)
  • Vidljivost i tekućine (tekućina za hlađenje i brisače, ulje, metlice brisača, odleđivanje i svijetla)

Koje su najbolje zimske gume?

Prilikom kupovine zimskih guma bitno je imati na umu vaše potrebe poput: uslova vožnje, da li koristite automobil za gradsku vožnju, broj kilometara koje inače prelazite u zimskoj sezoni i sl. Kupovina najskupljih guma na tržištu ne znači nužno da ćete imati najbolje zimske gume. Naravno, ukoliko ste u mogućnosti, kupovina novih guma je najbolja odluka za vaše vozilo.

Od 1. novembra do 1. aprila zimska oprema je obavezna, što znači da svako motorno vozilo mora imati zimske gume, a dobra guma je jedna od najvažnijih stvari na vašem automobilu i od nje zavisi kako vaša, tako i sigurnost ostalih učesnika u saobraćaju.

Trenutno, na OLX.ba možete pronaći više od 18 hiljada zimskih i all season guma.

    Vizuelni prikaz o zastupljenosti brendova guma na OLX.ba.

Ukoliko ste se odlučili za kupovinu polovnih guma, u nastavku možete pročitate nekoliko savjeta na koje trebate obratiti pažnju:

  1. Oštećenja – Kao prvi korak, provjerite da li na spoljašnjim i unutrašnjim površinama ima nekih oštećenja. Ako vidite posjekotine i izbočine, budite oprezni. Ako je ovih posjekotina i izbočina previše ili se pojavljuju na čestim mjestima, to pokazuje da guma uopšte nije spremna za prodaju.
  2. Dubina šare – Dubina šare je vertikalno mjerenje od vrha gume do dna najdublje šare. Zakon nalaže da minimalna dubina šare bude 4 mm.
  3. Razdvajanje od čeličnih pojaseva – Dok kupujete polovnu automobilsku gumu, vodite računa da li se na površini bočnog zida i gazećeg sloja vidi pukotina ili bilo koje druge nepravilnosti. Ove neravnine nastaju kada se guma odlijepi od čeličnih pojaseva u automobilu. Ove nepravilnosti možete osjetiti ako rukom pređete preko površine gume. Pravilo je da što više nepravilnosti osjećate, veća je mogućnost da se guma istroši. Ako je glatka i ne nađete nikakve izbočine, možete izvršiti kupovinu gume.
  4. Linearna oštećenja – Linearna oštećenja uobičajena i manje vidljiva u poređenju sa drugim vrstama oštećenja. Da biste prepoznali linearno oštećenje, potražite traku habanja oko bočnog zida, ako se ova traka čini mekanom ili ako je na njoj puno gumene prašine, to ukazuje na linearno oštećenje.
  5. Pucanja/rupe – Drugi aspekt koji bi trebalo da potražite su rupe. Većina ljudi ima tendenciju da traži samo rupe na spoljnoj strani. Da biste dobili dobru gumu, također morate pogledati iznutra i spolja kako biste vidjeli da li su izvršene popravke rupa. Generalno, pravilna popravka gume je kada guma ima zakrpu i na unutrašnjoj strani. Ako vidite gumene zaptivače, to znači da rupe nisu popravljene u potpunosti i da mogućnost da se guma probuši na istom mjestu. Izbjegavajte ovakve gume jer nisu sigurne za vožnju.
  6. Stare gume – Guma počinje da se raspada iznutra. Dakle, prvo provjerite unutrašnju stranu guma. Ako vidite znakove trošenja, to znači da je guma stara ili je u procesu starenja. Vodič kroz oznake na gumama možete pronaći u nastavku i saznati koliko je zapravo stara guma koju želite da kupite.

Šta znači oznaka na gumi koja prikazuje kišni oblak i pored njega kategoriju od A do F?

Oznaka predstavlja kojoj kategoriji guma pripada kada je u pitanju prianjanje gume uz put u uslovima mokre ceste. To je jedna od karakteristika koja mora da bude deklarisana na gumama koje se prodaju u EU, pa tako i na našem tržištu. Sve gume koje se prodaju u EU moraju da prođu test kočenja pri brzini od 80 km/h na vrlo mokroj cesti, a dužina zaustavnog puta određuje kako će guma biti kategorisana. Gume sa ocjenom A zaustaviće vozilo poslije manje od 28 metara, sa oznakom B poslije 31 metra, sa oznakom C poslije 35 metara, sa oznakom E poslije 40 metara i sa oznakom F poslije 46 metara. Interesantno je da se kategorije D i G ne koriste, iako su često odštampane na naljepnici. Ako guma posjeduje relativno lošu ocjenu za prianjanje na mokroj cesti to ne znači nužno da je guma manje kvalitetna, jer adaptacija gume na kišne uslove smanjuje vrijednost druge dvije najvažnije karakteristike gume – njeno trajanje i otpor kotrljanja.

Koliko je važno obratiti pažnju na kategoriju ekonomičnosti gume, koja je odštampana na naljepnici?

 Simbol koji prikazuje gumu pored točilice za gorivo označava efikasnost gume, odnosno otpor kotrljanja. Što je otpor kotrljanja manji, motor troši manje snage kako bi pokretao automobil, pa tako manji otpor kotrljanja vodi manjoj potrošnji. Gume sa A kategorijom teoretski smanjuju potrošnju do 10% u odnosu na prosječne gume, mada je u praksi ta ušteda oko 3%. Ušteda od 3% može djelovati beznačajno, ali ako naprimjer godišnje potrošite 3000 KM na gorivo, ušteda od cca 90 KM godišnje donijet će vam uštedu od 270 KM poslije tri godine, odnosno pokriće preko 50% cijene novih guma iz srednje klase kada dođe vrijeme za zamjenu. Ljetne gume sa simetričnom šarom su najekonomičnije i te gume najčešće nose oznaku ECO. Kao i u slučaju oznake koja pokazuje adaptiranost na uslove vlažne ceste, ako guma nema A ili B kategoriju to ne znači da nije kvalitetna, budući da mnogi vozači žele da njihove gume imaju veći rolling resistance kako bi bolje prianjale i omogućavale oštriju vožnju.

Kako pripremiti zimske gume za sigurnu vožnju sljedeće sezone?

  1. Obilježite pozicije – Prva stvar koju je potrebno napraviti je obilježiti pozicije na kojima su se nalazile gume. To se radi kako bi prilikom ponovnog postavljanja mogli zamijeniti stražnje i prednje gume. Prednje gume se brže i više troše i zato ih je potrebno rotirati kako bi uvijek imali podjednako kvalitetne performanse.
  2. Operite gume – Gumu je prije skladištenja izrazito važno dobro i temeljito oprati. Ako gume spremate bez felgi, poželjno ih je oprati dok se još nalaze na vašem automobilu. Na taj ćete način spriječiti nepotrebno kvašenje unutrašnjosti gume. Ako gume spremate zajedno s felgama, onda ih možete oprati i kada ih skinete s automobila. Važno je da to obavite dovoljno temeljito. Uklonite i najmanje kamenčiće kao i strana tijela koja se nalaze u žljebovima guma, a potom ih dobro osušite kako bi spriječili koroziju. Nakon pranja nemojte zaboraviti vratiti oznake pozicija.
  3. Pregledajte gume – Prođite rukom kroz obim cijele gume, kako s vanjske, tako i s unutrašnje strane. Provjerite da nema vidljivih oštećenja. Ako ih pronađete, važno je odmah krenuti u sanaciju. Detaljan pregled u konačnici vam može spasiti život.
  4. Skladištenje s felgama – Samo skladištenje najviše ovisi o spremanju s felgama ili bez njih. Ako gume spremate zajedno s felgama onda se one slažu vodoravno jedna na drugu. Prvu gumu položite na pod i nakon toga na nju stavljajte ostale. Poželjno je između svake gume postaviti i novinski papir za dodatnu zaštitu. Drugi način skladištenja gume s felgama je vješanje na zid. To je dopušteno samo kod onih guma s felgama. Nemojte ih stavljati horizontalno jer će se pod težinom felgi deformirati i postati neupotrebljive.
  5. Skladištenje bez felgi – Ako gume spremate bez felgi jedini ispravan način skladištenja je horizontalno jedna do druge. Na taj ćete način pronaći gume i u prodavnici tako da možete biti sigurni u ispravnost. Gume lagano razmaknite jedne od drugih. Poželjno je jednom mjesečno lagano zarotirati gume kako pritisak ne bi uvijek bio na istom mjestu.
  6. Suhi i tamni prostor – Kako god da ih skladištite, važno je da to bude u suhom i tamnom prostoru, bez vlage i sunčevih zraka koje uništavaju gumu. Temperatura svakako mora biti ispod 35°C, a idealno bi bilo kada bi to bio hladni prostor s prirodnom ventilacijom.
  7. Pazite na hemikalije – U prostoriju koju ste izabrali za skladištenje guma nemojte pohranjivati hemikalije poput benzina, ulja ili sredstava za čišćenje jer i njihovo isparavanje može oštetiti gume.

Za kraj, potrebno je još provjeriti DOT oznaku, koja ukazuje na starost gume, odnosno na potrebu zamjene gume ako je guma prešla dozvoljenu granicu od 5 godina. Uz pregled DOT oznake svakako je potrebno zapisati i broj pređenih kilometara kompleta guma tokom sezone. Naime, rok trajnosti dobro čuvane gume je ukupno pređenih 35 000 do 50 000 km, ovisno o režimu vožnje, bilo da je riječ o autocesti ili gradskoj vožnji.

Ukoliko trenutno nemate adekvatno rješenje skladištenja vaših guma, mnogi autoservisi u svojoj ponudi osim same izmjene guma nude i uslugu skladištenja guma, popularno nazvanu „Hotel za gume“.

Belma
Nema komentara

Objavite komentar